اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

اجرای مبارزه غیرشیمیایی در 4 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا پایان برنامه پنجم، چهار میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر ‌پوشش مبارزه غیرشیمیایی قرار می‌گیرند.

اجرای مبارزه غیرشیمیایی در 4 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آقارضا فتوحی بعدازظهر امروز در آیین برداشت نخستین خوشه‌های برنج در کشور در روستای غیاث‌کلای آمل با اشاره به اینکه روند فعالیت‌های جهاد کشاورزی در راستای استفاده از سموم شیمیایی افزایش یافته است، اظهار داشت: این میزان هم اکنون به سمت استفاده از سموم بی‌خطر گسترش یافته است.

وی با اعلام اینکه در 10 سال گذشته در مازندران 10 هزار تن سم مصرف می‌شده است، بیان کرد: این میزان هم اکنون به چهار هزار تن کاهش یافته است.

فتوحی با اشاره به اینکه مازندران با دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات باید روند استفاده از سموم را کاهش دهد، اظهار داشت: این روند برای به دست آوردن یک محصول سالم و ایمن ضروری است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم چهار میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر پوشش مدیریت تلفیقی قرار می‌گیرد، افزود: در این طرح اولویت با محصولات باغی، سبزی و محصولات تازه‌خوری است.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در سال‌ جاری تمام محصولات گلخانه‌ای کشور زیر ‌پوشش مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماری‌ها قرار دارند، بیان داشت: در راستای به دست آوردن محصول سالن حدود 4 هزار و 500 گیاه‌پزشک توسط بخش خصوصی به کارگیری شده‌اند.

به گفته وی این افراد ترویج عمومی مبارزه غیرشیمیایی را در محصولات کشاورزی بر عهده دارند.

فتوحی بیان کرد: ترویج این امر در راستای کاهش خسارت تولید محصول با کیفیت را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول