اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

سهم مازندران از صندوق توسعه کشاورزی افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران خواستار افزایش سهم مازندران از صندوق توسعه کشاورزی شد.

سهم مازندران از صندوق توسعه کشاورزی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در آیین برداشت نخستین خوشه‌های برنج در کشور در روستای غیاث‌کلای آمل با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه کاشت و برداشت برنج در مازندران دغدغه داشتیم، اما امروز باید در زمینه فروش و عرضه آن نیز وارد عمل شویم، گفت: در زمینه عرضه محصول برنج باید پشتیبانی‌هایی صورت گیرد هرچند در مراحل ابتدایی حرکت‌هایی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه باید با استفاده از تکنولوژی روز هزینه مربوط به کاشت برنج را کاهش دهیم، افزود: با استفاده از ماشین‌های نشاگر، وجین‌گر و دروگر باید این هزینه‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

طاهایی با تاکید بر اینکه نگران این هستیم که اگر نسل امروز دروگر حرفه‌ای دیگر پای کار نیاید برای کشاورزی سنتی مازندران چه اتفاقی رخ می‌دهد، تصریح کرد: باید مکانیزاسیون به خوبی و به سرعت صورت گیرد.

* از کشاورزان شرمنده‌ام

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به کشاورزان در زمینه تجهیز اراضی و مکانیزاسیون قول‌هایی داده بودیم، یادآور شد: قرار شد برای پشتیبانی از این کشاورزان تعدادی کمباین از سوی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان داده شود که عملی نشد.

طاهایی با تاکید بر اینکه زمین‌داران مازندرانی عمدتاً خرده مالک هستند، افزود: ما برنج‌کار 20 هزار هکتاری در مازندران نداریم و همین زمین‌های باقی مانده نیز به باغ و ویلا و مصارف غیرکشاورزی مصروف می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه باید برنج عاری آفات و سم به مردم داده شود، ابراز داشت: در سال گذشته وقتی مازندرانی‌ها 60 هزار هکتار از اراضی خود را به زیرکشت دوم بردند و خبر آن را به رهبر انقلاب و رئیس‌ جمهور دادم، خیلی خوشحال شدند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیز کشاورزان به ماشین‌آلات نباید آنها را بدهکار کنیم، عنوان کرد: باید با یارانه‌هایی این تجهیزات را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و از اینکه نتوانستم به قول سال گذشته خود به کشاورزان عمل کنم شرمند‌ه‌ام.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: در سال جاری نیز با هماهنگی معاون اول رئیس‌ جمهور در زمینه خرید برنج داخلی به هیئت دولت نامه‌نگاری و تاکید می‌کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه مازندران در زمینه تولیدات کشاورزی و دامی در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد، گفت: مازندران 18 درصد مرغ مصرفی کشور را تامین می‌کند.

طاهایی با اشاره به اینکه در زمینه به کارگیری اعتبارات از صندوق توسعه کشاورزی دولت اقدام بسیار موثری انجام داد، متذکر شد: 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی به بانک کشاورزی اختصاص یافت که سهم مازندران از این میزان تنها یک سی‌ام این اعتبارات بود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی مازندران داشته باشد، اذعان داشت: کشاورزی مازندران به ویژه در زمینه مکانیزاسیون به این اعتبارات نیاز دارد.

انتهای ‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول