اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

نیم درصد صنعت کشور در اردبیل استقرار یافته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که 1.8 درصد مساحت کشور و 1.5 درصد جمعیت کشور را داریم فقط نیم درصد صنعت کشور در دست ما است.

نیم درصد صنعت کشور در اردبیل استقرار یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه صنعت و علم از سایر استان‌ها عقب مانده است که برای جبران این خلأ باید یک حرکت انقلابی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: شهروند اردبیلی وقتی برای درمان ناباروری به تهران یا سایر مناطق می‌رود به دلیل نبود تمکن مالی مشکلات فراوانی را متحمل می‌شود و هم اکنون که قابلیت‌های جوانان ما به این حد رسیده که بتوانیم بر این مشکلات فایق شویم باید از این فرصت به نحوه مطلوب استفاده کنیم.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: همه مدیران و دست‌اندرکاران با حمایت و پشتیبانی از فعالیت این مرکز با توسعه کمی و کیفی آن فاز بعدی این کار را در حوزه قفقاز جنوبی و سایر کشورها از قبیل آذربایجان پیگیری کرده و راه‌اندازی می‌کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: کشورهای اسلامی از مراکز درمانی جمهوری اسلامی ایران به علت اسلامی بودن استقبال می‌کنند و این ظرفیت خوبی برای جهاد دانشگاهی است تا مراکز درمانی و پژوهشی و حتی فرهنگی و دینی خود را در این کشورها راه‌اندازی کرده و فعالیت‌های برون‌مرزی خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد اردبیل می‌تواند نمایندگی مرکز را در باکو، نخجوان و حتی کشور گرجستان و سایر کشورهای همجوار راه‌اندازی کند چرا که از این قابلیت ممتاز و بی‌نظیر برخوردار است.

به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: توسعه مرکز درمان ناباروری به دلیل اهمیت انسان دوستانه‌ای که دارد از اولویت برنامه‌های مسئولان است و ما با تکیه بر علم و ژیوپولتیک علمی در قفقاز می‌توانیم هم نفوذ علمی و نفوذ عملی را داشته باشیم.

در این بازدید رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل به مساحت 500 متر مربع از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حد استاندارد قرار دارد که با هماهنگی و مساعدت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی راه‌اندازی و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اکبر قاسمی افزود: کار این مرکز صرفاً خدماتی نیست و در خرید تجهیزات و دستگاه‌های مرکز بحث درمانی و تحقیقاتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر یک هزار و 300 نفر برای مداوا در نوبت هستند که با پذیرش حداکثر 60 نفر در دو شیفت کاری شبانه‌روزی سعی در خدمات‌رسانی به مردم استان صورت گرفته است.

قاسمی توسعه مراکز درمان ناباروری را از مهم‌ترین اهداف جهاد دانشگاهی واحد اردبیل عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان امر و مدیران استان می‌تواند راهگشای مشکل گسترش و توسعه مرکز باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول