اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا):

صنعت فولاد 31 درصد از انرژی الکتریکی کشور را مصرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) گفت: سهم صنعت فولاد از مصرف انرژی الکتریکی در کشور، 31 درصد است.

صنعت فولاد 31 درصد از انرژی الکتریکی کشور را مصرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید مهذب ترابی ظهر امروز در نخستین همایش بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد که به مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود با بیان اینکه میزان مصرف برق بخش خانگی در کشور از دو هزار و 900 کیلووات ساعت به دو هزار و 500 کیلووات ساعت رسیده است، اظهار کرد: مردم هوشمندانه با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی برق در حوزه تجاری نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: این کاهش مصرف انرژی برق نشان‌دهنده ارتقای فعالیت‌های فرهنگ سازی در راستای مصرف بهینه انرژی است.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) در مورد میزان مصرف انرژی برق در استان اصفهان گفت: در سال‌های 89 و 90، میزان برق مصرفی در بخش خانگی و تجاری به ترتیب 11 و 12 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سهم صنعت فولاد از مصرف انرژی الکتریکی در کشور، 31 درصد است، افزود: 17 درصد از کل حامل‌های انرژی در صنعت فولاد به ویژه در کوره بلند و نورد گرم مصرف می‌شود.

مهذب ترابی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی و اصلاح فرآیندها در صنعت فولاد برای رسیدن به شاخص‌ها و رکوردهای جهانی ضروری است، گفت: باید برای کاهش مصرف انرژی در کشور تسهیلات مالی برای کارخانه‌های مرتبط با آهن و فولاد برای ارتقای تکنولوژی و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شود.

وی در مورد شرکت‌های خدمات انرژی (ESCO) گفت: این شرکت‌ها با ارائه تسهیلات و منابع مالی به کارخانه‌های مرتبط با آهن و فولاد نقش به‌سزایی در بهینه‌سازی مصرف انرژی دارد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول