اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی خبر داد

آمادگی سازمان هم‌یاری شهرداری‌ها برای احداث سردخانه‌ صنعتی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی از آمادگی سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی برای احداث سردخانه و کشتارگاه‌های صنعتی در سراسر کشور خبر داد.

آمادگی سازمان هم‌یاری شهرداری‌ها برای احداث سردخانه‌ صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، محمدحسن بناءرضوی اظهار کرد: با احداث کشتارگاه صنعتی و نیمه‌صنعتی بهداشتی ضمن توزیع گوشت سالم و بهداشتی به صورت بسته‌بندی شده می‌توان تا حد زیادی از نقل و انتقال دام زنده جلوگیری کرد که این امر خود مانع از شیوع بیماری‌های دامی چون تب کریمه‌کنگو در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: این عمل هم‌چنین بهینه‌سازی الگوی مصرف گوشت و به تبع آن بهداشتی شدن محیط عرضه این محصول پروتئینی در خرده فروشی‌ها را به دنبال دارد.

بناءرضوی افزود: صنعتی‌سازی کشتار دام تکمیل چرخه تولیدات دامی و صنایع وابسته از جمله صنایع پوست و چرم، قالی‌بافی، نساجی، دارویی و شیمیایی را به دنبال دارد که این خود سبب ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود.

مدیرعامل سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی در ادامه با دادن هشدار نسبت به خرید گوشت‌های ذبح شده در خارج از کشتارگاه گفت: ذبح دام در اماکن عمومی و منازل ضمن زیان‌های مالی و بهداشتی، سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند زیرا معمولاً افرادی خارج از چارچوب ضوابط و مقررات کشتارگاه‌ها اقدام به ذبح می‌‌کنند که به علت نداشتن شرایط قانونی قادر به احراز مجوز قانونی کشتار نیستند.                       

وی افزود: هم‌چنین اغلب دام‌هایی که این‌گونه ذبح می‌شوند به دلیل مشکلاتی چون بیماری، لاغری مفرط و یا مولد بودن، احتمال پذیرش آنها در کشتارگاه‌های صنعتی وجود ندارند.

بناءرضوی به مشکلات موجود کشتارگاه‌های سنتی نیز اشاره کرد و گفت: نگه‌داری گوشت و آلایش‌های خوراکی به دلیل نبود سردخانه‌های لازم در کشتارگاه‌های سنتی سخت بوده و امکان فساد سطحی و در برخی موارد فساد کامل گوشت وجود دارد، بنابراین احداث سردخانه و کشتارگاه‌ها صنعتی بهترین راه برای ذبح بهداشتی و سالم دام است. 

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول