اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلطانخواه خبر داد:

60 کانون دانش و صنعت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تاکنون 60 کانون دانش و صنعت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

60 کانون دانش و صنعت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نسرین سلطانخواه عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه بیش از 19 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 91 برای بنیاد ملی نخبگان اختصاص یافته است، گفت: این اعتبار جدای از حمایت‌های دولت، کمک‌های استانداران و اعتبارات در نظر گرفته شده در سفرهای استانی دولت است.

وی افزود: در سال گذشته 80 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص پیدا کرد که حمایت‌ها یا در حوزه فناوری‌هایی بود که از طریق ستاد فناوری‌های راهبردی انجام شده و یا از طریق شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری بود که توانسته‌اند محصول خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تاکنون 60 کانون دانش و صنعت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و امسال نیز 10 کانون دانش و صنعت فعالیت خود را در دیگر استان‌ها آغاز می‌کنند که در لرستان نیز براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که این استان دارد، آمادگی داریم یک کانون را با محوریت استانداری لرستان یا سایر نهادها راه‌اندازی کنیم.

وی یادآورشد: طی سه سال گذشته به میزان 17 میلیارد ریال از واحدهای دانشگاهی لرستان حمایت شده است.

وی گفت: از دانشگاه لرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در برنامه‌های کلان گیاهان دارویی، طب ایرانی و زیست فناوری حمایت‌هایی شده است.

سلطان‌خواه به تولید هفت قلم رادیو دارو اشاره کرد و گفت: بنابر قراردادی که با سازمان انرژی اتمی برای تولید 15 قلم رادیو دارو منعقد شده است تاکنون هفت قلم آنها تولید شده است و در چرخه درمان استفاده می‌شود و تا پایان سال نیز هشت قلم رادیو داروی دیگر نیز تولید می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: تاکنون 14 میلیارد تومان حق فروش اختراع و تجاری شدن اختراعات در کشور منعقد شده است.

وی به اختصاص یک تا 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به برگزیدگان جشنواره نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در هشت منطقه کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول