اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح مجتمع پتروشیمی اروند

بیات: نیاز به 7 صنعت مهم کشور تأمین شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت گفت: با افتتاح مجتمع پتروشیمی اروند، نیاز به 7 صنعت مهم کشور که مهم‌ترین آنها بهداشتی، دارویی و غذایی است، تأمین شد.

بیات: نیاز به 7 صنعت مهم کشور تأمین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عبدالحسین بیات پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی اروند که با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه، همچنین جمعی از مسئولان شهری و استانی در ماهشهر صورت گرفت، اظهار کرد: طرح‌های صنعتی پتروشیمی که امروز افتتاح شد جزو طرح‌های مهر ماندگار است که در واقع میزان تولید پتروشیمی اروند را به 2 هزار و 834 میلیون تن خواهد رساند.

 

*750 میلیارد تومان اعتبار ساخت مجتمع پتروشیمی اروند

وی افزود: در این زمینه 1.5 میلیارد دلار ارزی برای اجرای سه طرح عظیم پتروشیمی ماهشهر هزینه شده که برابر با 759 میلیارد ریال است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه برای ساخت پتروشیمی اروند 750 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: میزان درآمدزایی طرح پتروشیمی اروند 700 میلیون دلار بوده که طبق آن می‌توانیم به‌ عنوان صادر کننده عمده محصولات پتروشیمی و "پی.وی.سی" به جهان معرفی شویم.

*اشتغالزایی برای 166 نفر

وی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح پتروشیمی اروند برای 166 نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد، گفت: 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این مجتمع در داخل کشور و با استفاده از نیروها و متخصصان بومی تأمین شده است.

بیات با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان خارجی به بهانه عید کریسمس از کشور ما خارج شده و به عذر و بهانه تحریم‌ها دیگر وارد ایران نشدند، خاطر نشان کرد: با اینکه متخصصان بومی ما در این زمینه آموزش‌های لازم و مکفی را ندیده بودند اما به معنای واقعی کلمه شعار "ما می‌توانیم" را محقق کردند.

وی اضافه کرد: در واقع با افتتاح پروژه مجتمع اروند نیاز ما به هفت صنعت مهم کشور که مهم‌ترین آن‌ها بهداشتی، دارویی و غذایی بوده، تأمین می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: طرح‌های توسعه پتروشیمی باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند و سیستم بانکی نیز در ارائه تسهیلات به طرح‌های پیشنهادی این مجموعه شرایط را هموارتر کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت و تعامل‌های بیشتر دولت دهم، بخش عظیم طرح‌های پتروشیمی محقق شود.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول