اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

400 هزار نفر زیرپوشش بیمه قالیبافان قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رئیس سازمان ملی فرش ایران گفت:‌ در حوزه بیمه قالیبافان 400 هزار نفر زیرپوشش بیمه قالیبافی قرار می‌گیرند.

400 هزار نفر زیرپوشش بیمه قالیبافان قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد باقر آقا علیخانی ظهر امروز در نشست با اعضای تعاونی‌های فرشبافان در اردبیل اظهار داشت: در سال تولید ملی اعتقاد داریم اصلی‌ترین و اساسی‌ترین کار، تولید و سرمایه ایرانی فرش دستباف است چرا که اولین صادرات غیر‌نفتی کشورمان را این محصول تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال مزین شده به نام کار، تولید و سرمایه‌گذاری ایرانی انتظار می‌رود دولتمردان به حوزه فرش توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم رونق روز‌افزون این بخش را شاهد و ناظر باشیم.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال حجم اعتبارات حوزه فرش یک جهش خوبی داشته که اگر در طول سال این اعتبارات جذب شود نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزش روند رو به رشد را شاهد خواهیم بود.

آقا علیخانی یادآور شد: در حوزه نرم افزاری برپایی نمایشگاه‌های مجازی بر پایه برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و بیمه قالیبافی که تعداد آن هم اکنون 200 هزار نفر است و تا ارتقای 400 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول گفت: در بحث خارجی نیز حفظ بازارهای موجود و تبلیغات خارج از کشور مدنظر است به طوری که به تقویت پل ارتباطی و صادراتی می‌اندیشیم تا صادرات فرش را به اروپا و امریکا شاهد باشیم.

رئیس سازمان ملی فرش ایران بیان داشت: امسال بخشی از توان کاری خود را به بحث ورود به بازارهای تازه اختصاص دادیم به طوری که چین، ‌ویتنام، برزیل و افریقای جنوبی از بازارهای هدف امسال ماست.

آقا علیخانی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه در کشور چین و برگزاری نمایشگاه فرش در ماه آتی در کشور افریقای جنوبی افزود:‌ ما با تقویت هیئت‌های تجاری و رایزن اقتصادی سعی داریم تا بازارهای جهانی را در دست خودمان نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی هنر صنعت فرش ایران را افزایش توان رقابتی در بازارهای جهانی توصیف کرد و ادامه داد:‌ هنر ما باید این باشد که بتوانیم رقبا را شناسایی کنیم و سهم آنها را در بازار به حداقل برسانیم.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در مورد اختصاص تسهیلات بانکی برای بافندگان فرش دستباف عنوان کرد:‌ منابعی را در اختیار صندوق‌های حمایتی قرار می‌دهیم تا با بهره 4 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

آقا علیخانی به فضا‌سازی‌های کاذب داخلی در مورد فرش وارداتی از کشور چین اشاره کرد و گفت:‌ ما به صورت ناچیز و بسیار اندک این موضوع را شاهد هستیم که بر اساس آمار گمرک ورودی‌ها در حد صفر می‌باشد.

این مسئول از کاهش صادرات فرش کشور چین تا 40 میلیون دلار خبر داد و تاکید کرد:‌ اگر این کشور در سال 2003 بالغ بر 139 میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشت سال گذشته این رقم به 40 میلیون دلار رسید.

رئیس سازمان ملی فرش ایران به کپی‌برداری این کشور از جنبه هنری فرش ایران اشاره کرد و افزود:‌ کشور چین با ورود به حوزه تجاری فرش برخی مشکلات را به وجود آورد اما هرگز از جنبه هنری نتوانست فرش بی‌نظیر ایرانی را تولید کند.

آقا علیخانی تصریح کرد: به دلیل صرفه نداشتن این حوزه تولیدکنندگان چینی تولید فرش دستباف را رها کردند و امروز با کمترین واردات فرش بی‌کیفیت چینی به کشورمان روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ برای مقابله با تهدید رونق خرید و فروش فرش ماشینی بی‌کیفیت چینی ضروری است آگاهی جامعه را به سمتی ببریم تا به جای خرید فرش ماشینی بی‌کیفیت فرش دستباف را خریداری کنند که چندان در قیمت آنها تفاوت و تغییری را نمی‌بینیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول