اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بجنورد

پروژه نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور اجرایی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور در بجنورد اجرایی شد.

پروژه نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور اظهار داشت: با عملیاتی شدن شهرک تخصصی فرش دستباف در بجنورد مرکز استان خراسان‌شمالی، دست بافته‌های این استان در یک مجموعه منسجم در قالب کارگاه‌های صنعتی ساماندهی می‌شوند.

محمدرضا باقری افزود: با احداث کارگاه‌های تهیه مواد اولیه فرش دستباف، بازارچه، انبار، واحدهای تجاری و احداث ساختمان آموزشی و اداری تمام امکانات زیربنایی مورد نیاز تولید کنندگان مستقر در این شهرک تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی شده است تا موزه فرش به مساحت 2 هزار و 500 متر در این شهرک احداث شده تا دست بافته‌های استان خراسان‌شمالی در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

محمد رضا باقری تأمین امکانات زیربنایی شهرک تخصصی فرش در بجنورد را برشمرد و گفت: عملیات تسطیح و بازگشایی معابر در حال انجام می‌باشد و با تأمین شش لیتر بر ثانیه آب، عملیات اجرایی شبکه توزیع آب این شهرک صنعتی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: فرش دستباف خراسان‌شمالی با تولید 9درصد فرش دستباف کشور و حضور بیش از 21 هزار بافنده به عنوان یکی از کانون‌های تولید فرش دستباف کشور مطرح است.

باقری ساماندهی و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی را، مهم‌ترین استراتژی برای احداث این شهرک تخصصی عنوان کرد و گفت: برای احداث این شهرک سه میلیارد ریال اعتبار اولیه منظور شده که در وسعت 17 هکتار ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول