اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تجارت خراسان رضوی خبر داد

بیمه 15 هزار قالیباف در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: یکی از اقدامات مطلوب مرکز ملی فرش بیمه قالیبافان بود که در این راستا 15 هزار قالیباف زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

بیمه 15 هزار قالیباف در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا موحد در حاشیه آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فرش دستباف در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این زمینه بیش از 100 هزار نفر اشتغالزایی در خراسان‌رضوی وجود دارد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر این استان 25 درصد تولید فرش کشور را در دست دارد.

وی افزود: خراسان‌رضوی با تولید بیش از 100 هزار تن وش پنبه افزون بر 40 درصد میزان تولید این محصول را در کشور دارا است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به سبک‌های این استان در صنعت فرش دستباف ادامه داد: طرح‌هایی نظیر کردی، بلوچی، ترنج، کاشمری و عشایری در زمره این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 300 مجتمع فرش دستباف نیز در استان خراسان‌رضوی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در کنار این مجتمع‌ها 45 کارگاه صنایع جانبی فرش نیز اقدام به فعالیت می‌کنند.

موحد تاکید کرد: همچنین 18 اتحادیه صنفی نیز در شهرهای مختلف خراسان‌رضوی در عرصه فرش دستباف فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 62 هزار نفر نیز در بخش بافندگی خانگی و زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر صنعت فرش دستباف خراسان‌رضوی صنعتی پویا و فعال با اشتغالزایی مناسب است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی یکی از اقدامات مطلوب مرکز ملی فرش را بیمه قالیبافان دانست و متذکر شد: در همین راستا در خراسان‌رضوی بالغ بر 15 هزار نفر زیرپوشش چنین بیمه‌ای قرار گرفتند که انگیزه بسیار خوبی برای اهالی این صنعت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین بیش از 34 میلیارد ریال تسهیلات نیز از طریق بنگاه‌های زودبازده در جهت تثبیت اشتغال در این صنعت پیشرو اختصاص پیدا کرده است.

موحد برگزاری 6 دوره المپیاد دانش‌آموزی در این زمینه را از دیگر اقدامات مطلوب در این عرصه دانست و بیان داشت: تاسیس هنرستان فرش نیز یکی از اقدامات خوب است که باید برای راه‌اندازی آن اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشوق‌های صادراتی یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی است که باید به آن توجه زیادی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول