اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل:

6 شهریور انتخابات نظام مهندسی اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ششم شهریور ماه امسال در اردبیل انتخابات اعضای هیئت مدیره جدید نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل برگزار می‌شود.

6 شهریور انتخابات نظام مهندسی اردبیل برگزار می‌شود

هوشیار ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتخابات نظام مهندسی ساختمان هر سه سال یکبار برگزار می‌شود تا اعضای هیئت مدیره حقیقی و حقوقی آن تعیین شود که در هر دوره نظام‌نامه‌ای از وزارت راه و شهرسازی تهیه و ابلاغ می‌شود تا بر اساس آن انتخابات برگزار شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره این نظام از 9 نفر تا 25 نفر متناسب با تعداد اعضای عضو تعیین شده است، گفت: تا زمانی که اعضای عضو به حد نصاب نرسیده و شهرها در حیطه کلان شهرها قرار نگیرد اعضای آن به 25 نفر نمی‌رسد در حالی که ما در استان اردبیل نظام مهندسی ساختمان را با 9 نفر اعضای هیئت مدیره اداره می‌کنیم که اعضای حقیقی و حقوقی آن شامل چهار نفر رشته عمران، یک نفر نقشه‌بردار، یک نفر مهندس برق، یک نفر مهندس مکانیک، یک نفر معمار و یک نفر نیز مهندس شهر‌ساز می‌باشد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با یادآوری اینکه در رشته‌های هفت‌گانه حضور افراد در اعضای هیئت مدیره ضروری به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: اعضا باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشند تا بتوانند در این انتخابات شرکت کرده و برترین اعضای هیئت مدیره را از بین افراد شرکت‌کننده برگزینند.

ایمانی انتخاب بازرس را به همراه علی‌البدل جدا از انتخابات هیئت رئیسه توصیف کرد و یادآور شد:‌ در داخل هیئت مدیره و برگزاری مجمع انتخابات سالانه به تعداد اعضا و حداقل یک نفر بازرس انتخاب می‌شود که ما در استان اردبیل دو نفر بازرس داریم که یک نفر آنها علی‌البدل است.

این مسئول بیان داشت: انتخابات نظام مهندسی استان اردبیل در شش حوزه از اولین ساعات صبح ششم شهریور ماه آغاز می‌شود و هیئت نظارت و اجرایی آن نیز از سوی مسکن و شهر‌سازی تعیین می‌شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به نحوه پرداخت حق‌الزحمه به نظام مهندسی و قیمت‌گذاری مصوب در این زمینه عنوان کرد: معمولاً بین کارفرما و اعضای حقیقی و حقوقی به شکل مستقیم تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌شود که در دو بخش نظارت بر گازرسانی منازل و صنایع و نظارت بر امور برق و کنترل‌ها در این زمینه در بقیه موارد حق‌الزحمه‌ها مشخص و معلوم است.

ایمانی ضرورت احداث و تامین پارکینگ در محل اجرای پروژه یا حریم 150 متری را یادآور شد و ادامه داد: هر چند در این زمینه در گذشته برخی قصور و کوتاهی‌ها صورت گرفته اما در شرایط فعلی اجازه نمی‌دهیم چنین حق و حقوقی نادیده گرفته شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: ما نیز معتقدیم با بهره‌گیری از علوم و فنون جدید باید ساخت و ساز‌ها مقاوم و با سازه کم وزن اتفاق بیفتد که در این زمینه استفاده از فناوری‌های نانو و مواد پلیمری با مقاومت بالا مدنظر است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اعلام اینکه 50 درصد وزن ساختمان‌ها را سقف تشکیل می‌دهد، اذعان داشت: اگر ما مصالح دیگری را جایگزین کنیم تا این بخش ساختمان کم وزن و در برابر صدا عایق‌بندی شده باشد بهتر می‌توانیم از ساختمان تولیدی بهره ببریم.

ایمانی به استقبال کم مردم از ساخت و سازهای کم دوام اشاره کرد و افزود: ما باید مهندسانی را تربیت کنیم که نسبت به علوم و فنون جدید و ساخت و ساز‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین تبحر یافته و بتوانند به سرعت فرایند ساختمان‌سازی را مدرن و بهینه کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت مشاوره گرفتن انبوه‌سازان از مهندسان مجرب و زبده را خاطرنشان کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر منابع مالی،‌ ماشین‌آلات و مدیریت منابع انسانی در حوزه ساختمان‌سازی مدنظر قرار گیرد به یقین نتیجه و محصول کار رضایت‌بخش خواهد بود و ما قادر خواهیم بود به سرعت در این حوزه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول