اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان چالوس:

مقررات ملی ساختمان در شهر چالوس اجرایی شود

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان چالوس بر اهمیت اجرای مقررات ملی ساختمان در این شهر تاکید کرد.

مقررات ملی ساختمان در شهر چالوس اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، علی محمودپور ظهر امروز در نشست شهردار چالوس و جمعی از مهندسان شهرستان با بیان اینکه دغدغه ما ارتقای مدیریت شهری به‌ویژه در حوزه ساختمان است، بیان داشت: موفقیت و توسعه هر شهری با تعامل میسر خواهد بود، در همین راستا با نگاه مثبتی که شهردار چالوس دارند و با همکاری مجموعه ادارات مرتبط می‌توان به شهری ایده‌آل دست یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون ارتباط خوبی بین کانون و نظام با مدیریت شهری برقرار بوده است، اظهار داشت: نگاه شهرداری چالوس به افق کلان در عرصه شهری است و بسترهای ایجاد شده در شهر نشان می‌دهد افکار  بسترسازی برای توسعه شهر به هم نزدیک است.

وی با تاکید بر اهمیت مقررات ملی ساختمان در شهر گفت: قطعا شهرداری چالوس در کنار توسعه کمی به کیفیت نیز اهمیت می‌دهند و در همین راستا جامعه مهندسان چالوس برای همکاری با مجموعه مدیریت شهری این آمادگی را دارد که بخشی از امور را به عهده بگیرد.

محمودپور ادامه داد: جامعه مهندسی این شهر در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی که رویکرد ملی ماست با توجه به استعداد موجود در شهر که بیش از 800 مهندس را شامل می‌شود می‌تواند در بخش‌های مختلف امور شهری با بهره‌گیری از رشته‌های هفت‌گانه مهندسی ایفای نقش کند.

در ادامه رئیس کانون مهندسان چالوس نیز با بیان اینکه در چالوس شاهد تحول و فعالیت‌های خوبی در عرصه مدیریت شهری هستیم، گفت: مهندسان ما در طبقات و گرایش‌های مختلف و درجات علمی بالا و توانمند می‌توانند به‌عنوان بازو و کمک فکری قوی برای مجموعه مدیریت شهری باشند.

حسین کیاپاشا با بیان اینکه عمده ساخت و سازها تحت نظارت مهندسان انجام می‌شود، اظهار داشت: همچنان که مهندسان در بحث ساخت و ساز بازوان شهرداری محسوب می شوند می‌توان با ایجاد تعامل و ارتباط نزدیک‌تر به توسعه روزافزون در مجموعه شهر دست یافت.

وی با بیان اینکه بخش اصلی کار شهرداری در فعالیت‌های عمرانی معطوف به زیربنایی و زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: هر اقدام و فعالیتی در شهر قطعا با موافقت‌ها و مخالفت‌هایی همراه است و هدف ما نیز در این رابطه ایجاد موافقت بیشتر است.

کیاپاشا با اشاره به اینکه با ارایه طرح‌های بنیادی می‌توان خروجی‌های موثری داشت، ادامه داد: با توجه به کارهای فراوانی و محدودیت پرسنل شهرداری این نیاز احساس می‌شود که از یک ظرفیت خارج از شهرداری نیز استفاده کند.

وی افزود: در همین راستا مجموعه مهندسان شهر آمادگی این را دارد تا به‌صورت تخصصی و ویژه این همکاری را ایجاد و تداوم بخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس نیز در این نشست با بیان اینکه اگر تعامل بین مدیریت شهری و مهندسان وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: وقتی ضوابط و مقررات رعایت شود دیگر پلیس ساختمان و کمیسیون ماده صد معنایی نخواهد داشت.

محمدحسین نعمت زاده افزود: کانون مهندسان و نظام مهندسی از ارکان اصلی کارهای عمرانی و به‌ویژه ساختمان‌سازی هستند.

وی اظهار داشت: ما نیز از طرح‌ها و پیشنهادات مهندسان برای تحول شهر استقبال می‌کنیم.

نعمت زاده بیان داشت: آنچه مسلم است تحول در شهر مشهود است و باید کمک کرد و از بروز موانع جلوگیری کرد.

امیر احمدی عضو شورای شهر چالوس نیز با استقبال از پیشنهاد ایجاد اتاق فکر و دفتر الکترونیکی با کمک مهندسان شهر گفت: مهندسان قبل از اینکه عضو کانون یا نظام باشند، شهروند چالوس هستند و این ما را در برطرف کردن نیازهای شهر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول