اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل:

بیش از 4000 نفر عضو نظام مهندسی اردبیل هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد اعضای نظام مهندسی استان اردبیل 4 هزار و 600 نفر است که با در نظر گرفتن اعضای حقیقی و حقوقی این تعداد به 4 هزار و 700 عضو می‌رسد.

بیش از 4000 نفر عضو نظام مهندسی اردبیل هستند

هوشیار ایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از یک نرخ رشد ماهانه مطلوب و رو به رشد برخوردار هستیم به طوری که این نرخ رشد ماهانه جذب اعضا سال 88 به بیش ز 40 نفر، در سال 89 به حدود 54 نفر، سال گذشته به 56 نفر و سه ماه اول امسال نیز به 100 نفر در ماه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این رشد تعداد اعضا قابل تامل است که باید مسئولان و سیاست‌گذاران در این زمینه تامل داشته باشند و بیش از گذشته به این سازمان اعتماد کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل یادآور شد: سازمان نظام مهندسی بر اساس اصل 44 قانون اساسی عهده دار بسیاری از کارها و وظایف دولتی و مجموعه‌های حاکمیتی شده به طوری که در این رابطه دستور‌العمل و بخشنامه ابلاغیه‌هایی از طرف ریاست جمهوری برای واگذاری فازهای مختلف اجرا و نظارت بر کارها و عملیات عمرانی ابلاغ شده است که امیدواریم دست‌اندرکاران آنها را مدنظر قرار داده  و عملیاتی کنند.

ایمانی گفت: ما به صورت مستقیم در ایجاد اشتغال دخالت نداریم ولی با بستن قرارداد با دستگاه‌ها یا نهادهای دیگر می‌توانیم برای اعضا اشتغالزایی ایجاد کنیم که در این زمینه به حمایت مسئولان نیاز داریم تا بسیاری از کارهای اجرایی و نظارتی را به سازمان واگذار کنند.

این مسئول به خبرنگار فارس بیان داشت: در قانون نظام مهندسی کنترل بر ساخت و سازها یکی از وظایف و محور فعالیت‌هاست که ما در سه حوزه طراحی، نظارت و اجرا ورود پیدا می‌کنیم که در هر سه قسمت عملکرد مطلوبی را نیز در سال‌های اخیر از طرف مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی شاهد بودیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل عنوان کرد: در بخش اول با بهره‌گیری از مهندسان توانمند و زبده در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در تلاش هستیم تا طراحی مناسبی را در ساخت و سازها ارائه کنیم.

ایمانی ادامه داد: در قسمت نظارت و اجرا نیز به رغم اینکه با برخی از مشکلات روبرو هستیم سازمان به وظایف و اختیارات محوله عمل کرده و ما توانسته‌ایم با همراهی نیروهای پر تلاش خود به تکلیف و وظیفه خود درست و دقیق عمل کنیم.

وی افزود: در بخش نظارت علاوه بر اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل هستند واحد کنترل و نظارت عالیه ما نیز بر پروژه‌ها و مجموعه‌های عمرانی نظارت کرده و در مراحل مختلف کار از پیشرفت پروژه‌ها گزارشی ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در مورد نظارت سازمان در بهسازی واحدهای مسکونی روستایی نیز تصریح کرد: در این زمینه با معرفی مهندسان و در قالب مجموعه نظام فنی و مهندسی روستایی اقدام لازم انجام می‌شود.

ایمانی ابراز داشت: انجام عملیات طراحی در مسکن مهر از سوی سازمان به صورت رایگان انجام می‌شود و بعد نظارت نیز 50 درصد هزینه‌ها در یافت می‌شود به شرط آنکه مسکن و شهرسازی طراحی و نقشه‌ها را تایید کرده و مهر بزند.

این مسئول به فعالیت واحد کمیته مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در این کمیته تمام مسائل پروژه مسکن مهر بررسی می‌شود و به نوبت بعد از بازدید برای آنها گزارش مفصلی ارائه شده که تنها اختلاف و مشکل در این زمینه گاه مشکل نقشه‌های مصوب نظام مهندسی با طراحی و نقشه‌های مجموعه خارج از سازمان است که امیدواریم این مشکل نیز با درایت و همسویی مسئولان برطرف شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل تاکید کرد: در این زمینه معتقدیم هیئت مدیره تعاونی‌ها در قراردادهای خود با پیمانکاران به نحوی عمل کنند تا اختلافی به وجود نیامده و هیئت مدیره با نقشه مصوب اقدام به قرارداد با پیمانکاران کند.

ایمانی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در مسکن مهر هم به شکل سنتی و هم بهره‌گیری از شیوه‌های نوین وارد عمل شدیم و بر اساس ضوابط و مقررات در هر حوزه وظیفه خود را انجام می‌‌دهیم که یکی از مباحث مهم در این زمینه توجه به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان است که از اتلاف انرژی جلوگیری شده و تمام پیمانکاران و کارفرمایان موظف هستند با عمل به این بحث از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول