اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اردبیل:

نماسازی ساختمان‌ها با معبر بیش از 12 متر اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: اجرای نمای ساختمان‌ها در معابر بالای 12 متر اجباری و ضروری است.

نماسازی ساختمان‌ها با معبر بیش از 12 متر اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید صالحی صبح امروز در نشست مشترک شهرداران مناطق مختلف اردبیل اظهار داشت: حرکت‌های خوبی در سال‌های اخیر در توسعه و عمران شهری و زیباسازی منظر مناطق مختلف شهر انجام شده و یا درحال انجام است که ضرورت دارد مردم شهر اردبیل نیز به نماسازی ساختمان‌ها دقت لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اردبیل کار و فعالیت در حوزه شهری و اجرای طرح‌های عمرانی را در این حوزه بسیار وسیع توصیف کرد و افزود: از نزدیک در جریان تلاش‌های شهردار اردبیل و کارشناسان و روسای مناطق هستیم و می‌بینیم چگونه شبانه‌روز تلاش می‌کنند عمران و آبادانی در این شهر اتفاق بیفتد.

این مسئول به تعامل نزدیک سازمان نظام مهندسی استان اردبیل با شهرداری اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای خصوصی ارتباط تنگاتنگی با شهرداری اردبیل دارد و با نظارت مهندسان عضو این سازمان ساخت و سازها به صورت مطلوب و شایسته و بر اساس آیین‌نامه‌های الزامی در این زمینه انجام می‌‌شود.

این کارشناس شهرسازی بیان داشت: نظام مهندسی از ظرفیت خوبی در بحث نظارت بر ساخت و سازها، ارائه مشاوره‌های فنی و همکاری لازم در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های عمرانی دارد که آمادگی داریم با تمام ظرفیت یاریگر شهرداری اردبیل و دیگر شهرداران استان باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه 2008 که مقررات ساختمانی ابلاغ شده از سال‌های دور است در تعامل و ارتباط خود سعی داریم نظارت دقیق و اجرای کیفی پروژه‌ها را فدای برخی مناسبت‌ها نکنیم و امروزه نیز از آیین‌نامه‌های جدید به ویژه‌ ایزوهای 2000 در حوزه اجرای پروژه‌ها بهره‌ می‌بریم.

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اردبیل در مورد کیفیت اجرای آسفالت اظهار داشت: هرچند ما در این حوزه دخالتی نداریم ولی یقین داریم کارخانه آسفالت اردبیل با استانداردهای مناسب در حال فعالیت است که در دو مرحله تولید و پخش آن باید موارد کارشناسی را مد نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صالحی اظهار داشت: در بخش تولید آزمایش‌های انجام شده بر روی دانه‌بندی، درجه حرارت قیر و برخی دیگر از مبانی ضروری به نظر می‌رسد که همه موظف هستند این مقررات را حفظ کنند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در بخش پخش آسفالت نیز موضوع رعایت استانداردها نظیر دمای پخش مناسب، تراکم مناسب از لحاظ فنی و نگاه کارشناسی ضروری به نظر می‌رسد که در این مورد یقین داریم شهردار اردبیل با احساس مسئولیت کارها را به پیش می‌برد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول