اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2450 مرکز آموزشی عالی

4.2 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان کشور هم‌اکنون به بیش از چهار میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته که در سطح دو هزار و 450 مرکز آموزش عالی در اقصی نقاط کشور مشغول به تحصیل هستند.

4.2 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علیرضا کریمیان در همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه تبریز اظهار کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها در سال جدید که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید تلاش کنند با معرفی توانایی­‌ها و امکانات دانشگاه­‌ها، مراکز علمی و پژوهشی به حوزه­‌های کاربردی زمینه­‌های ارتباط بیشتر این دو حوزه را فراهم کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در سال­‌های اخیر و کسب رتبه اول منطقه که 14 سال پیش از تکلیف سند چشم‌انداز اتفاق افتاده است، گفت: اکنون در مرحله‌ای هستیم که باید این تولیدات علمی به فناوری و محصول تبدیل شود که برای تحقق این امر لازم است ارتباط بیشتری بین دانشگاه و حوزه‌های کاربردی فراهم شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر جذب بیش از 25 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بر همین اساس ضروری است اطلاع‌رسانی وسیعی از دانشگاه‌ها در قالب‌های مختلف از جمله اطلاع‌رسانی از سایت­‌ها و فضاهای مجازی توسط روابط عمومی‌ها انجام پذیرد.

کریمیان افزود: روابط عمومی‌ها باید با معرفی امکانات و توانایی­‌های مراکز رشد و کارآفرینی به جامعه و انعکاس نیازهای حوزه‌های کاربرد به این مراکز به رفع مشکلات داخلی و تبدیل علم به ثروت کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران اوایل انقلاب رشد کمی آموزش عالی محور فعالیت‌های دانشگاه‌ها بود، گفت: در دوران بعد از دفاع مقدس نیز به تدریج در کنار توجه به فعالیت­‌های آموزشی مسائل پژوهشی در اولویت قرار داشت و در ادامه این مسیر تکاملی، در حال حاضر به مسائل فناوری توجه بیشتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول