اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس استان مرکزی:

تنوع دارویی بیماران ام‌اس را سردرگم کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن بیماران ام اس استان مرکزی با اشاره به مشکلات دارویی بیماران مبتلا به ام‌اس گفت: تنوع دارویی بیماران ام‌اس را سردرگم کرده است.

تنوع دارویی بیماران ام‌اس را سردرگم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مریم پیغمبرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه احداث میهمانسرای بیماران سرطانی اظهار داشت: امروز علاوه بر گرانی داروهای بیماران ام اس، تنوع دارویی نیز بیماران مبتلا به این بیماری را سردرگم کرده است.

وی تصریح کرد: چند شرکت یک دارو را با چندین نام مختلف وارد کرده‌اند که این مسئله موجب سردرگمی بیماران شده است.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس استان مرکزی اظهار داشت: امسال برخی از داروهای مربوط به بیماری ام اس از جمله بتافرون گران شد به طوری که هم‌اکنون بتافرون به قیمت 196 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

پیغمبرزاده افزود: خوشبختانه در استان مرکزی داورهای بیماری ام اس به صورت نیم‌بها در اختیار افراد مبتلا به این بیماری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در سه ماهه نخست سال جاری خاطر نشان ساخت: روند افزایش این بیماری در استان به شدت نگران‌کننده است به طوری که در سه ماهه اول سال جاری 55 بیمار جدید در این انجمن تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس استان مرکزی آمار مبتلایان به بیماری ام‌اس که به صورت رسمی در انجمن ثبت‌نام کرده‌اند را 987 نفر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دو سوم این افراد را زنان تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

پیغمبرزاده با اشاره به احداث ساختمان انجمن بیماران ام‌اس اراک با کمک خیرین و مسئولان اجرایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر سه طبقه از این ساختمان در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که امید می‌رود با مشارکت خیرین شاهد احداث هر چه سریع‌تر این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به روند رو به رشد بیماری تسریع در ساخت و مشارکت بیشتر خیران برای بهره‌برداری از این ساختمان ضروری است بیان کرد: برای احداث و تجهیز این ساختمان که دارای امکاناتی همچون درمانگاه، کتابخانه، مجتمع فرهنگی، فیزیوتراپی، ساختمان اداری و دیگر امکانات می‌باشد 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی انجمن حمایت از بیماران ام‌اس خدمات متنوعی شامل کمک هزینه دارو، وسایل توانبخشی نظیر ویلچر، صندلی چرخ‌دار و عصای مخصوص راه رفتن، آموزش رایگان استفاده از آمپول‌های تخصصی، اردوهای تفریحی و زیارتی و خدمات آزمایشگاهی را به این بیماران ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول