اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت کرمان خبر داد

راه‌اندازی 3 واحد تولید فولاد در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تا سال 93 در استان کرمان تولید 13 میلیون تن کنسانتره و 7 میلیون تن نیز طرح فولاد داریم که تا پایان سال 92 فاز نخست سه واحد تولید فولاد وارد مدار می‌شود.

راه‌اندازی 3 واحد تولید فولاد در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمد عابدی‌نژاد یکشنبه شب در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته صنعت و معدن در کرمان اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ کرمان واحد صنعتی تولید فولاد در زمستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و استان کرمان دچار انقلاب و تحول صنعتی بزرگی می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 2 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه از 30 سال گذشته تا شش سال پیش در استان کرمان تنها 6 میلیون تن کنسانتره تولید شده بود، گفت:  این در حالی است که در سال جاری 4 میلیون تن کنسانتره به بهره‌برداری می‌رسد و برای افتتاح آنها منتظر سفر مقامات ارشد کشور به کرمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برای اجرای 34 طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: تا سال 93 در استان کرمان تولید 13 میلیون تن کنسانتره خواهیم داشت و 7 میلیون تن نیز طرح فولاد داریم که تا پایان سال 92 فاز نخست سه واحد تولید فولاد وارد مدار می‌شود.

عابدی‌نژاد با اشاره به این که اصفهان به عنوان مرکز تولید فولاد به روش کوره بلند تنها دو واحد کک‌سازی دارد، تصریح کرد: کرمان به زودی به یکی از قطب‌های تولید کک کشور و بزرگ‌ترین تولید کننده کک منطقه می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به اجرای طرح تولید کک در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: مانند این طرح به جز کرمان در مازندران و طبس نیز اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 300 واحد معدنی و یک‌هزار و 500 واحد صنعتی در استان کرمان فعال است که برای تامین اعتبار با تسهیلات ارزان قیمت در راستای بهره‌وری و بهینه‌سازی خط تولید صنایع، تا 150 میلیون تومان در استان به آنها تسهیلات داده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بیش از این مبلغ نیز به واحدهای بزرگ و از طریق وزارتخانه با نرخ بهره 9 تا 11 درصد تسهیلات داده می‌شود.

عابدی‌نژاد ادامه داد: در هیچ استانی این سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش صنعت و معدن صورت نگرفته است و از یک تا سه سال آینده هر سال چندین بار حضور مقامات کشوری را برای افتتاح طرح‌ها در استان شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: 400 میلیون یورو از ابتدای سال جاری تاکنون از صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌ایم.

عابدی‌نژاد یادآور شد: قیمت تمام شده محصول حرف اساسی را در تولید می‌زند و هنگامی که کارخانه فولاد در کنار تولید سنگ آهن در استان وجود داشته باشد، قیمت تمام شده محصول در کرمان کمتر است و رقابت‌پذیری بیشتری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت استفاده از دانش، تکنولوژی روز و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم، گفت: باید نگاه بنگاه‌های صنعتی ما بین‌المللی باشد، زیرا صنایع ما از نظر تکنولوژی از دنیا عقب نیست.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: به گفته یکی از کارشناسان آلمانی، ماشین‌آلات صنعتی در ایران به اندازه کافی وجود دارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: 10 طرح بزرگ صنعتی و معدنی به ارزش 2 هزار میلیارد تومان تا پایان خرداد ماه سال 92 در استان کرمان به بهره]‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول