اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

تولید 3.5 میلیون تن فولاد در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تولید 3.5 میلیون تن محصولات فولادی تا پایان شش ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

تولید 3.5 میلیون تن فولاد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: گیلان استعداد بسیاری در ایجاد واحدهای صنعتی دارد اما هنوز به جایگاه مناسب نرسیده است.

وی به رتبه پنجم گیلان در تعداد واحدهای صنعتی در سال 58 اشاره کرد و افزود: اکنون در تعداد واحدهای صنعتی در جایگاه هشتم کشور قرار داریم.

اصغریان با بیان اینکه برف سال 83 به 422 واحد صنعتی گیلان آسیب وارد کرد، خاطرنشان کرد: تنها مبلغ 23 میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای مذکور پرداخت شده است.

معاون استاندار گیلان از احداث بیش از یک‌هزار و 200 واحد صنعتی در استان خبر داد و تصریح کرد: کارخانه سیمان گیلان به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های سنگین صنعتی در گیلان، ابراز کرد: طرح توسعه کاشی خزر با ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون متر مکعب در آستانه بهره‌برداری است.

به گفته اصغریان، تولید محصولات فولادی گیلان در شش ماه نخست سال جاری از مرز 3.5 میلیون تن می‌گذرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از افتتاح 100 پروژه ارزشمند صنعتی تا پایان سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: تلاش‌های بسیاری برای ارتقای جایگاه صنعت گیلان انجام شده است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: 13 طرح صنعتی در همزمان با هفته صنعت و معدن در استان افتتاح می‌شود.

علی منتظری با اشاره به تجلیل از تولیدکنندگان نمونه عرصه صنعت و معدن گیلان، بیان کرد: تمهیدات لازم برای بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی مختلف استان انجام شده است.

وی که حکم انتصاب سرپرستی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را امروز دریافت کرده است، بیان کرد: سیاست‌های توسعه‌ای صنعت، معدن و تجارت گیلان طبق روال گذشته ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول