اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

والوهای کنترلی ضد اسید در فولادمبارکه بومی سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس پروژه توسعه بازیابی اسید در فولادمبارکه اصفهان گفت: متخصصان مجتمع فولادمبارکه اصفهان، نخستین بار در کشور موفق به ساخت والوهای کنترلی ضد اسید شدند.

والوهای کنترلی ضد اسید در فولادمبارکه بومی سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مسعود غزالی با اعلام این خبر اظهار داشت: ساخت والوهای کنترلی ضد اسید که در پروژه اصلاحات بازیابی اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها در اختیار شرکت‌های خارجی بود و این انحصار می‌توانست مدت‌ها سبب توقف پروژه شود.

وی افزود: کارشناسان توسعه، بهره‌ برداری بازیابی اسید، مدیریت و کارشناسان خرید ماشین‌آلات این شرکت ابتدا اقدام به ساخت و آزمایش یک نمونه از تجهیزات مورد نظر کردند و پس از نتیجه‌گیری مثبت، برای تولید انبوه با همکاری سازند‌گان داخلی برنامه ریزی شد.

رئیس پروژه توسعه بازیابی اسید در فولاد مبارکه اصفهان بی اثر کردن تحریم‌ها علیه ایران و صرفه‌جویی اقتصادی را از مزایای اجرای طرح برشمرد و گفت: با توجه به مقایسه قیمت 20 عدد والو کنترلی ضد اسید خارجی با قیمت تمام شده داخلی، یک میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح اصلاحات و بازیابی اسید یکی دیگر از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای توسعه پایدار و حفظ هر چه بیشتر محیط زیست است که توسط مدیریت توسعه نورد سرد در حال اجرا است.

غزالی یادآور شد: والو یک وسیله مکانیکی است که برای کنترل خروجی، فشار و یا بستن کامل مسیر سیال در یک فرایند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول