اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

تولید 25 میلیون تن فولاد در افق 1404

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه در صدد است تا سهم 45 درصدی صنعت فولاد کشور را در بازار به دست آورد که برای این مهم در افق 1404 سیاست‌گذاری‌ها بر اساس تولید 25 میلیون تن تدوین شده است.

تولید 25 میلیون تن فولاد در افق 1404

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمد مسعود سمیعی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح احیای مستقیم شهید خرازی که شامل دو کارخانه تولید آهن اسفنجی با عناوین ششمین و هفتمین کارخانه تولید آهن اسفنجی در جهان با اشاره به اینکه در راستای سیاست‌های فولاد کشور شرکت فولاد مبارکه نیز اهداف خود را آغاز کرده است، گفت: تا پایان سال 93 ظرفیت تولید این واحد فولادی به 8/11 میلیون تن ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه مناقصات و سرمایه‌گذاری‌ها در راستای تحقق این هدف انجام شده است، اظهار داشت: فولاد مبارکه از تولید 5 میلیون تن به 7 میلیون تن در سال حرکت می‌کند.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید فولاد هرمزگان را تا 3 میلیون تن برآورد کرد و افزود: مجموع سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه برای تحقق اهداف مذکور به 3 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در صدد است تا سهم 45 درصدی صنعت فولاد کشور را در بازار به دست آورد که برای این مهم در افق 1404 سیاست‌گذاری‌ها بر اساس تولید 25 میلیون تن تدوین شده است.

سمیعی‌نژاد با اشاره به بهره‌برداری از نخستین نگامودل (طرح احیای مستقیم شهید خرازی) گفت: سرمایه‌گذاری‌ها برای راه اندازی این طرح بیش از 300 میلیارد تومان بوده است که در این راستا 78 میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری جانبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود یک هزار نفر از 38 شرکت ایرانی برای اجرایی شدن طرح شهید خرازی مشارکت کردند.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: شرکت ایرپیک طراح این پروژه بوده است که با اجرایی شدن آن زمینه اشتغال 700 نفر فراهم شده است.

وی ایران را هشتمین کشور در زمینه اجرایی شدن این طرح عنوان کرد و گفت: بالاترین استانداردهای زیست محیطی و همچنین ایمنی مضاعف در این طرح لحاظ شده است.

وی با اینکه فولاد مبارکه تولید خود را نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش داده است، از اشتغال 15 هزار نفری این شرکت سخن گفت و در پایان اظهار داشت: تعداد کارکنان قرارداد مستقیم این واحد تولیدی به 8 هزار و 842 نفر می‌‌رسد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول