اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جندی‌شاپور اهواز:

ایجاد تکنولوژی بالینی یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ایجاد تکنولوژی بالینی را به عنوان یک ضرورت در کشور ‌عنوان کرد و گفت: باید در کنگره‌های علمی ظرفیت‌‌سازی لازم در زمینه‌ تکنولوژی‌های بالینی صورت گیرد.

ایجاد تکنولوژی بالینی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی فقهی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی نانو داروها در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: کنگره نانو داروها سال گذشته به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و امسال نیز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال برگزاری است.

وی افزود: این کنگره‌ها ظرفیتی را برای گروه‌های بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی کنند.

فقهی بیان کرد: این ظرفیت برای گروه‌های بالینی شناخته شده و شفاف نیست چون در این کنگره یک نفر هم از گروه بالینی شرکت نکرده‌است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تمام تحقیقات این دانشگاه سلامت محور بوده و مأموریت اصلی آن حفظ و ارتقای سلامت مردم است.

فقهی اظهار داشت: برای ارتقای سلامت مردم نیاز به یک هماهنگی و نیازسنجی در عرصه بالینی است، تقریباً همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بحث نانو را تاکنون در عرصه بالینی دخالت نداده‌اند و کارهای بسیاری انجام نشده است.

وی ادامه‌داد: امکانات در دانشگاه‌های شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی اهواز فراهم شده ‌است و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارای آزمایشگاه جامع و مرکز تحقیقاتی نانو، با امکانات اولیه مناسب است.

فقهی افزود: دانشگاه از همه لحاظ از محققان و دانشجویان حمایت می‌کند مشروط بر این‌که تحقیقات آن‌ها در آزمایشگاه تنها منجر به تولید یک مقاله و یا طرح نشود؛ ما نیاز به تحقیقات کاربردی داریم تا وابستگی‌هایمان کمتر شود.

دومین کنگره ملی نانو داروها از سوی مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و ستاد نانو دانشگاه شهید چمران، از 16 تا 18 اسفندماه در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال برگزاری است.

اسفند ماه سال گذشته نخستین کنگره ملی نانو داروها با استقبال بسیار خوب پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه نانو به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ژ 1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول