اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت خبر داد

آموزش مفاهیم بالینی در 80 درصد بیمارستان‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آموزش مفاهیم حاکمیت بالینی در بیش از 80 درصد بیمارستان‌های کشور خبر داد.

آموزش مفاهیم بالینی در 80 درصد بیمارستان‌های کشور
محمد عقیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مفاهیم با هدف بهبود و ارتقای کیفیت ارائه خدمت در بیمارستان‌ها از طریق برگزاری 11 کارگاه آموزشی در بیمارستان‌های استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور آموزش داده شده است.
وی با اشاره به دسترسی بهتر و بیشتر مردم شهرستان‌های مختلف به خدمات تخصصی از طریق اجرای اصول حاکمیت بالینی پیش‌بینی کرد: با اجرایی کردن این  اصول در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقاء و بهبود خدمت‌رسانی افزایش چشمگیری یابد.
معاون دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تأسیس مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی از دو سال پیش تاکنون در وزارت بهداشت و درمان افزود: ادارات حاکمیت بالینی، سطح‌بندی خدمات بستری، آمار و اطلاعات، مامایی، پیوند و بیماری‌های خاص و اداره توزیع نیروهای تخصصی زیرمجموعه این اداره کل هستند که وظایف جدی در زمینه ارتقاء کیفیت خدمات درمانی دارند و این مهم جزء مأموریت‌های آنها قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه حاکمیت بالینی یکی از برنامه‌های جدی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است که با هدف ارتقای مستمر کیفیت ارائه خدمات در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های تحت پوشش دنبال می‌شود.
عقیقی آموزش مفاهیم حاکمیت بالینی و اصول آن را تمرکز اصلی این مدیریت از دو سال گذشته تاکنون را ذکر کرد و گفت: این اصول با هدف ارتقای خدمات بستری به بیماران به سیستم مدیریتی بیمارستان‌ها و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.
به گفته وی آموزش برنامه حاکمیت بالینی با ارتقای کیفیت نقش مؤثری در رشد و افزایش رضایتمندی بیماران در سطح جامعه دارد.
وی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و منابع لازم با توزیع نیروهای تخصصی به عنوان زیرمجموعه این زیرساخت‌ها یادآور شد: در این حوزه با اعزام نیروهای تخصصی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های سراسر کشور دسترسی بهتر مردم به خدمات بالینی تخصصی فراهم می‌شود.
عقیقی تصریح کرد: دسترسی یکی از ارکان عدالت در سلامت است که با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات تخصصی مدیریت منابع انسانی و توزیع دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف تخصصی به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.
وی بیان داشت: در این راستا یک هزار و 700 دانش‌آموخته متخصص طی شهریور سال جاری در بیمارستان‌های مختلف کشور مشغول به خدمت شدند.
معاون دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت برای شرکت در کارگاه یک روزه آموزشی برنامه اجرایی دیابت شهری به کاشان سفر کرد.
کارگاه یک روزه آموزشی برنامه اجرایی دیابت شهری با حضور مدیران گروه درمان، کارشناسان اجرایی معاونت درمان و کارشناس مسئولان بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی و کارشناسان دیابت دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، خراسان شمالی، قزوین، کردستان ،گلستان و  کاشان در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول