اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هر 3 ماه یک‌‎بار در چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد

ارزیابی مراکز درمانی با شاخص‌های حاکمیت بالینی

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان‌های این استان هر سه ماه بر اساس مبانی حاکمیت بالینی ارزیابی می‌شود.

ارزیابی مراکز درمانی با شاخص‌های حاکمیت بالینی
محمود اخلاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: عملکرد تیم‌های حاکمیت بالینی این مراکز بر اساس اقدامات انجام شده، ابتکارات، حضور در جلسات دانشگاهی، دوره‌های آموزشی و پاسخ‌دهی به مکاتبات مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه حاکمیت بالینی یک تلاش گروهی است، گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باید با ایجاد ساز و کار مناسب و توجه به توصیه‌ها گام‌های مهم و جدی در راستای پیاده‌سازی برنامه حاکمیت خدمات بالینی بردارند.
اخلاقی با اشاره به نقش کمیته حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها، گفت: راهنمایی و ترویج حاکمیت بالینی در داخل بیمارستان، تمرکز بر کیفیت مراقبت‌های بالینی، شناسایی و تعریف شاخص‌های عملکرد، شناسایی، تحلیل و مدیریت ریسک فاکتورهای بالینی در بیمارستان، بازنگری نتایج ممیزی بالینی بر اساس شاخص‌های تعریف شده و ایجاد توصیه‌هایی برای بهبود از جمله نقش‎های کمیته حاکمیت بالینی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بازنگری حوادث بالینی نامطلوب و عوارض جانبی دارو، بررسی شکایات بیماران، بازنگری ممیزی مدارک پزشکی و پرستاری، ایجاد جوی از اعتماد، داشتن جلسات عملی، دارای اختیار، بی طرف و پاسخگو از دیگر نقش‌های این کمیته است.
وی با اینکه مهم‌ترین گروه‌های درگیر در استقرار و اجرای این برنامه پزشکان متخصص و عمومی و پرسنل بیمارستان‌ها، مدیران و روسای مراکز بهداشتی درمانی هستند، گفت:  مشارکت عمومی و بیماران، مدیریت ریسک، استفاده از اطلاعات، اثربخشی بالینی، ممیزی بالینی، مدیریت کارکنان و آموزش و یادگیری به عنوان محورهای حاکمیت بالینی است.
اخلاقی با بیان اینکه موفقیت حاکمیت خدمات بالینی نیازمند ایجاد فرهنگ انعطاف پذیر و مشارکتی است، گفت: مدیریت کیفیت در سیستم‌های بهداشتی و درمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه کیفیت ضعیف خدمات باعث بیماری و معلولیت‌های بیشتر، هزینه‌های زیادتر و اعتماد کمتر به سیستم بهداشتی درمانی می‎‏شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول