اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است/افتتاح مرکز آموزش مهارت‌های بالینی کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است، گفت: ‌مرکز آموزش مهارت‌های بالینی کرمان با 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از مراکز پیشرفته کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است/افتتاح مرکز آموزش مهارت‌های بالینی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان اظهار کرد: مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی کرمان با 760 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات معاونت ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه پژوهشکده نوروفارماکولوژی در کرمان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امروز و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشکده طب سنتی و اسلامی با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.

صباحی با اشاره به ضرورت تأسیس دانشگاه طب سنتی و اسلامی عنوان کرد: ما درد و رنج بیماران را نتوانسته‌ایم، کاهش دهیم و در درمان برخی بیماری‌ها مانده‌ایم.

وی به پیشینه عظیم طب سنتی و اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: قرار دادن این طب در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معنی ساماندهی این طب است.

صباحی با تأکید بر ارزیابی صلاحیت‌ها در زمینه طب سنتی افزود: راه‌اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی فرصتی است که با متولوژی روز و همچنین یافته‌های گذشتتگان آشنا شویم.

وی از وجود 700 جلد کتاب مرجع در کتابخانه دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان خبر داد و بیان کرد: برای راه‌اندازی دو رشته تاریخ و تغذیه سنتی در این دانشکده درخواست داده‌ایم.

صباحی با بیان اینکه آینده خوبی را برای دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان پیش‌بینی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با همکاری علمای حوزه بحث‌های اخلاقی در این مرکز آموزشی نهادینه می‌شود.

وی افزود: مرکز آموزش مهارت‌های بالینی کرمان با 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از مراکز پیشرفته در ایران، بخش داخلی بیمارستان شهید باهنر کرمان با 100 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی نیز در کرمان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه‌اندازی  فاز دوم درمانگاه خیریه جوادالائمه (ع) شامل بخش‌های شیمی درمانی، آزمایشگاه پیوند، ژنتیک و مرکز مدیریت دانش بالینی کانسر با 900 میلیون ریال اعتبار در کرمان خبر داد.

صباحی بیان کرد: این مرکز اهدایی خیران استان کرمان با 2 میلیارد تومان سرمایه است که سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی زده شده است.

وی توسعه بخش آی‌سی‌یو بردسیر، احداث اورژانس باهنر، آی‌سی‌یو‌ شماره چهار بیمارستان باهنر، راه‌اندازی بخش ویژه بیماران مغزی‌ شفا، آی‌سی‌سی‌و سی‌سی‌یو بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک را از دیگر پروژه‌هایی خواند که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

صباحی همچنین از اختصاص پنج آمبولانس ویژه نوزادان، راه‌اندازی دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شفا، تکمیل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی و احداث فاز دوم کلینیک بعثت کرمان‌ خبر داد.

وی با قدردانی از مشارکت خیران استان کرمان در حوزه سلامت اظهار کرد: خیران در زمینه احداث درمانگاه جواد‌الائمه (ع)، محل استقرار دانشگاه فناوری و راه‌اندازی درمانگاه بخش زنان و زایمان در شهربابک با یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کمک‌های بسیاری را انجام داده‌اند.

صباحی عنوان کرد: تا پایان سال جاری 14 میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افتتاح می‌شود.

وی از راه‌اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی، تدوین نقشه علمی، نوگشایی 16 رشته تحصیلات تکمیلی، چند مرکز تحقیقات، آزمایشگاه جامع تحقیقات، سلول‌های بنیادی و طب سنتی به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دولت دهم نام برد.

صباحی بیان کرد: 19 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه درمان طی دو سال گذشته در قسمت تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است، تصریح کرد: 14 مورد پیوند کبد در کرمان انجام شده است.

صباحی با بیان اینکه 95 پزشک در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بعثت کرمان به مردم خدماتی را ارائه می‌دهند، افزود: این درمانگاه ماهانه به 40 هزار نفر با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌دهد.

وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا در زمینه تکمیل و توسعه پردیزه و ساخت مجموعه فرهنگی نهاد رهبری و تکمیل مسجد دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آزمایشگاه سلول‌های بنیادی، تأسیس دانشکده فناوری، بخش پیوند، محدودیت‌های نیروی انسانی و راه‌اندازی بیمارستان کرمان درمان به کرمان توجه شود.

انتهای پیام/ج10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول