اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نام‌گذاری یک بوستان ساحلی بندرعباس به نام خبرنگار

رسانه‌ای‌های هرمزگان صاحب فرهنگسرا می‌شوند

خبرگزاری فارس: پی‌گیری‌ها با هدف اجرایی شدن پیشنهاد جمعی از فعالان رسانه‌ای هرمزگان مبنی بر تغییر کاربری کتابخانه شهدا به فرهنگسرای رسانه و نام‌گذاری یک بوستان با نام خبرنگار در بندرعباس آغاز شد.

رسانه‌ای‌های هرمزگان صاحب فرهنگسرا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، برخورداری از یک مجتمع رسانه‌ای سال‌هاست که مورد پیشنهاد و تقاضای فعالان این بخش در هرمزگان است.

طی روزهای گذشته و با فراهم شدن شرایطی مناسب و پس از حمایت‌های همه‌جانبه رسانه‌ها از شهرداری پیرامون "آزادسازی نوار ساحلی"، جمعی از فعالان خوش‌ذوق این عرصه پیشنهاد تغییر کاربری قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی بندرعباس را که در معرض تخریب با هدف توسعه نوار و خیابان ساحلی قرار گرفته بود، به شواری شهر بندرعباس ارائه داده‌اند.

در آخرین نشست هفته گذشته شورای شهر بندرعباس که با حضور محمدجواد سلطان‌زاده شهردار بندرعباس برگزار شد، این پیشنهاد به صورت مکتوب و با امضای جمعی مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های مجازی استان مبنی بر "تغییر کاربری کتابخانه شهدا به فرهنگسرای رسانه و نام‌گذاری پارک کنار این کتابخانه به نام خبرنگار" اعلام وصول شد.

رئیس شورای شهر در این جلسه ضمن قرائت متن نامه، موافقت اولیه اعضای شورا را در خصوص پیشنهاد اهالی رسانه مورد سؤال قرار داد که این موضوع مورد استقبال نمایندگان پارلمان شهری بندرعباس قرار گرفت.

جمشید رئیسی در این رابطه به خبرنگاران گفت: پیشنهاد مذکور در آخرین روز کاری هفته گذشته، پس از مطرح شدن در صحن علنی شورا و گفت‌و‌گو پیرامون آن به شهردار ابلاغ شد.

رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: تعیین وضعیت ساختمان کتابخانه شهدا و مشخص شدن مالکیت آن جهت اختصاص این مکان به فرهنگسرای رسانه از جمله مواردی است که پس از انجام امور کارشناسی در شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در بحث نام‌گذاری پارک ساحلی کنار کتابخانه نیز در وهله نخست باید نظر موافق اداره کل ارشاد استان جلب شود. پس از آن از طریق شهرداری منطقه 2، طرح نام‌گذاری این پارک به نام خبرنگار در کمیسیون نام‌گذاری‌ها مطرح خواهد شد و برای تصویب نهایی به شورای شهر اعاده می‌شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس ابراز امیدواری کرد: با طی شدن روند قانونی این کار، پی‌گیر هستیم تا هفدهم مردادماه امسال هم‌زمان با روز خبرنگار خبرهای خوشی را به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در این‌باره اعلام کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس نیز ضمن اعلام آمادگی و همکاری شورای شهر با رسانه‌ها برای عملی شدن پیشنهاداتشان در این نامه، گفت: بحث نام‌گذاری پارک مورد نظر پس از بررسی در زیرمجموعه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری در قالب یک طرح توجیهی به شورا باز می‌گردد و پس از بررسی آن در کمیسیون فرهنگی برای تصویب نهایی در صحن علنی، در اختیار رئیس شورای شهر قرار خواهد گرفت.

طاهر قریشی هم‌چنین با تشریح فرآیند قانونی تغییر کاربری کتابخانه شهدا به فرهنگسرای رسانه، گفت: طرح توجیهی تغییر کاربری این ساختمان پس از طی شدن مراحل کارشناسی در حوزه معاونت عمرانی شهرداری به شورای شهر ارجاع می‌شود و پس از تصویب در صحن شورا، طرح برای تصویب نهایی و اجرایی شدن توسط شهرداری به کمیسیون ماده 5 که به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل می‌شود، ارسال خواهد شد.

*اعلام موافقت شهردار با پیشنهاد اهالی رسانه

شهردار بندرعباس نیز ضمن تقدیر از رسانه‌ها در خصوص حمایت از مدیریت شهری برای باز‌پس‌گیری زمین مورد مناقشه موسوم به "کالای قاچاق" و اعلام موافقت شخصی خود با پیشنهاد اهالی رسانه در این نامه گفت: بحث تغییر کاربری کتابخانه شهدا یک موضوع استانی است و تنها مربوط به اختیارات شهرداری نمی‌شود.

سلطان‌زاده افزود: ما نیز معتقدیم در این محل باید مبلمان شهری بهینه‌سازی شود و با احداث پارک در کنار این کتابخانه می‌توان تا حدودی چهره ساحل را دگرگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نام‌گذاری پارک ساحلی که قرار است در محل ساختمان تخریب شده کالای قاچاق و جنب کتابخانه شهدا احداث شود، نیز رویه به این قرار است که پیشنهاد مذکور در قالب نامه به کمیسیون نام‌گذاری ارجاع می‌شود و پس از آن در قالب یک طرح به صحن شورا باز می‌گردد تا به تصویب نهایی نمایندگان مردم برسد.

شهردار بندرعباس تأکید کرد: ما هم معتقدیم که با تغییر کاربری و احداث پارک کنار آن، فضای ساحل زیباسازی می‌شود و فعالان رسانه‌ای استان از یک امکان مناسب به نام فرهنگسرا برخورد خواهند شد.

لازم به ذکر است، در متن کامل نامه جمعی از مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های مجازی استان که پیشنهاد "تغییر کاربری کتابخانه شهدا به فرهنگسرای رسانه و نام‌گذاری پارک کنار این کتابخانه به نام خبرنگار" مطرح شده، چنین آمده است:

"ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس

با سلام، به استحضار می‌رساند از آنجایی که برای توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای در هرمزگان ضرورت احداث فرهنگسرای رسانه مدت‌هاست احساس می‌شود و فعالان این عرصه نیز در جلسات متعدد با مسئولان، این درخواست را بارها مطرح کرد‌ه‌اند اما تاکنون این مهم تحقق پیدا نکرده است.

اکنون که ساختمان کتابخانه شهدا تبدیل به یک متروکه شده، اینجانبان فعالان رسانه‌ای هرمزگان درخواست داریم پیشنهاد تغییر کاربری و مرمت این محل به فرهنگسرای رسانه و هم‌چنین نام‌گذاری پارک در حال احداث محل ساختمان کالای قاچاق به نام خبرنگار را در صحن شورای شهر مطرح کنید.

امید است با یاری خداوند متعال تا قبل از روز خبرنگار (17 مرداد 91) با موافقت این درخواست، تلاشگران عرصه رسانه – که سال‌هاست از کمبود زیرساخت‌های رسانه‌ای در استان رنج می‌برند – هدیه‌ای ارزشمند را از اعضای شورای شهر دریافت کنند و قطعاً این یادگاری باقیات صالحات برای اعضای شورای شهر خواهد بود.

باشد که با این موافقت اعضای شورای شهر، همگی با هم گامی جدید در مسیر توسعه فرهنگی استانمان برداریم ."

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول