اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

"موردراز" الگویی برای تعامل مردم و مسئولان در طرح هادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: روستای موردراز نمونه کامل و الگویی برای تعامل مردم و مسئولان در زمینه اجرای طرح هادی است.

"موردراز" الگویی برای تعامل مردم و مسئولان در طرح هادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در بازدید از طرح هادی روستای موردراز این شهرستان از این روستا به عنوان روستای نمونه در زمینه اجرای طرح هادی روستایی نام برد و گفت: اگر همه روستاها همانند موردراز تعامل داشته باشند، طرح هادی آن‌ها در کمترین زمان ممکن به ثمر خواهد نشست.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه افراد ساکن این روستا که منازل آن‌ها در طرح قرار داشت با همکاری و تعامل اجازه تخریب دادند و هیچ مشکلی در این ارتباط سد راه مسئولان اجرای طرح نبود که این حرکت مردم روستای موردراز جای تقدیر دارد.

الفونه بیان کرد: تهیه طرح هادی 28 روستا و بازنگری تعداد سه روستا به انجام رسیده است و همچنین از سال گذشته تاکنون از مجموع 242 روستای بالای 20 خانوار در تعداد 75 روستا اجرای طرح هادی به اتمام رسیده و 243 روستا تهیه طرح شده‌اند.

وی افزود: طرح هادی روستایی در راستای توسعه همه جانبه روستاها بوده و با ایجاد ظرفیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری‌های جدید گامی برای پیشرفت آن‌ها محسوب می‌شود.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: با این طرح علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود در روستا، میزان و مکان گسترش آن و نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی اجرایی می‌شود.

الفونه با بیان این‌که با بررسی در سطح روستاها نیازهای آن روستا را سنجیده و بر اساس کمبودها، نیازها مشخص می‌شود، افزود: طرح هادی تنها مربوط به خیابان‌کشی نیست بلکه این طرح شامل همه نیازهای روستاها اعم از فضای سبز، مسکن، آموزش، بافت با ارزش و نیازهای فرهنگی است و ابعاد گسترده‌ای دارد که اگر به طور صحیح انجام شود به حتم مهاجرت‌ها از روستا کاهش پیدا می‌کند.

وی توسعه روستایی را یکی از مهم‌ترین زیربناهای ملی عنوان کرد و گفت: کم‌توجهی به روستاها پیامدهای منفی چون نابرابری‌های اقتصادی، فرهنگی و در نهایت مهاجرت‌های گسترده را به همراه دارد. 

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول