اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

اجرای 74 طرح هادی در روستاهای بالای 100 خانوار در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از اجرای 74 طرح هادی روستایی در مناطق روستایی بالای 100 خانوار استان اردبیل خبر داد.

اجرای 74 طرح هادی در روستاهای بالای 100 خانوار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمران روستایی در شهر مشگین‌شهر اظهار داشت: بنیاد مسکن در 158 روستای بالای 50 خانوار نیز طرح هادی اجرا کرده که با رضایت‌مندی روستاییان مواجه شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح هادی در مناطق مختلف روستایی به سرعت در حال انجام است به طوریکه طرح‌های هادی در مناطق روستایی با اولویت سکونت و محل کسب درآمد برای روستاییان و همچنین روستاهایی با جمعیت بیشتر در اولویت جدی است.

حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حال حاضر بیش از 150 پروژه روستایی را در دست اقدام دارد که برای اجرای آن بالغ بر 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در کنار اجرای طرح هادی روستایی و سنگ فرش کردن معابر روستایی با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی اجرای طرح نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز در دستور کار است به طوریکه سهم این استان در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال 90 بیش از هفت هزار و 500 واحد مسکونی بوده که مراحل معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات به تدریج ادامه دارد.

وی ادامه داد: این طرح با پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 10 تا 15 میلیون تومان به هر یک از صاحبان واحدهای مسکونی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی از سال 85 تا آخر سال گذشته بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی مقاوم‌سازی شده است.

حاج‌علیزاده گفت:‌ با عنایت دولت خدمتگزار اعتبار ویژه‌ای امسال نیز در این زمینه به استان اختصاص یافته است که امیدواریم با تأمین و تزریق آن بتوانیم بخشی از فعالیت‌های عمرانی را در مناطق روستایی به سرانجام برسانیم.

به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با اشاره به اجرای طرح هادی در 43 روستای مشگین‌شهر در پنج سال گذشته افزود: اجرای طرح هادی در 26 روستا نیز با پیشرفت 70 درصد در حال اقدام است.

فتح‌آقا محمداوغلی تصریح کرد: این طرح‌ها با هدف کمک‌رسانی به روستاییان در رفت و آمد مناسب و همچنین زیبا کردن چهره روستاها و ایجاد فرصتی مناسب برای احیای گردشگری روستایی و ده‌گردی تدارک دیده شده است که انتظار می‌رود نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: پارسال نیز بیشترین اعتبارات ملی و استانی به عمران و آبادانی روستاها اختصاص یافته بود که رقم آن بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

محمداوغلی در پایان اضافه کرد: در بخش مسکن روستایی و بهسازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام در مشگین‌شهر 4 هزار و 300 واحد روستایی پایان کار دریافت کردند و برای 13 هزار واحد نیز سند مالکیت صادر شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول