اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرگزاری فارس رتبه نخست تولید اخبار عفاف و حجاب را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی پس از رصد اخبار طی یکسال گذشته اعلام کرد: خبرگزاری فارس با تولید و انعکاس هزار و 900 خبر در زمینه عفاف و حجاب رتبه نخست تولید اخبار عفاف و حجاب را کسب کرد.

خبرگزاری فارس رتبه نخست تولید اخبار عفاف و حجاب را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در اکثر ملت‌ها و آیین‌های جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده، هر چند در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف پیدا کرده، ولی هیچگاه به طور کامل از بین نرفته است.

حجاب و عفاف یکی از دستورات دین مبین اسلام است که علاوه بر دستگاه‌های اجرایی که متصدی نظارت و اجرای این فریضه در جامعه اسلامی هستند، نقش رسانه‌ها در این حوزه غیر قابل انکار است.

مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی رصد اخبار خبرگزاری‌ها در زمینه تولید اخبار عفاف و حجاب را از 20 تیر سال گذشته تا 20 تیر سال جاری انجام داده و بر اساس بررسی‌های انجام شده 6 هزار و 235 خبر در طول سال از سوی خبرگزاری‌ها مخابره شده است.

از این تعداد خبرهای عفاف و حجاب منعکس شده در سال گذشته، 595 خبر در زمینه بین‌الملل، 990 خبر در زمینه قانون عفاف و حجاب، 2 هزار و 540 خبر در زمینه رهنمود و ارشاد نسبت به رعایت مسئله حجاب، هزار و 30 خبر در زمینه طرح و نوآوری، 350 خبر در زمینه نمایشگاه و 830 خبر در زمینه همایش بوده است. 

9.5 درصد اخبار در زمینه بین‌الملل، 15.9 درصد اخبار در زمینه قانون عفاف و حجاب، 40.8 درصد اخبار در زمینه رهنمود و ارشاد نسبت به رعایت مسئله حجاب، 16.6 درصد اخبار در زمینه طرح و نوآوری، 5.7 درصد اخبار در زمینه نمایشگاه و 11.7 درصد اخبار در زمینه همایش در طول این مدت منعکس شده است. 

خبرگزاری فارس با انعکاس هزار و 900 خبر رتبه نخست تولید اخبار در زمینه عفاف و حجاب را به خود اختصاص داد و خبرگزاری مهر با هزار و 150 خبر، خبرگزاری شبستان با 770 خبر، خبرگزاری ایرنا با 570 خبر، خبرگزاری ایسنا با 265 خبر، خبرگزاری دانشجو با 245 خبر، خبرگزاری پانا با 95 خبر، خبرگزاری مشرق با 94 خبر، خبرگزاری حوزه با 60 خبر و خبرگزاری رسا با 55 خبر به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول