اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین پاسداشت از فعالان مراسم تشییع 96 شهید گمنام دفاع مقدس

نماینده خبرگزاری فارس در استان مرکزی تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در آیین تجلیل و پاسداشت از فعالان مراسم تشییع و بدرقه 96 شهید گمنام دفاع مقدس از خبرگزاری فارس استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.

نماینده خبرگزاری فارس در استان مرکزی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیین تجلیل و پاسداشت فعالان مراسم تشییع و بدرقه 96 شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد که خبرنگار خبرگزاری فارس به لحاظ پوشش خوب، انعکاس سریع و مطلوب اخبار این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس و لوح تقدیر دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم در استقبال از کاروان 96 شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حضور مردم در استقبال از این کاروان غیر قابل تصور بود، مردم با حضور خود در خیابان‌های شهر جلوه‌های ایثار و قدرشناسی را به نمایش گذاشته و ثابت کردند که همچنان قدرشناس شهدا هستند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: مردم در این مراسم نشان دادند که همواره برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم شهدا و ایثارگران آماده خلق حماسه ماندگار هستند و راه آنها را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم استان‌های مختلف کشور در استقبال از این کاروان به دشمنان ثابت کرد که ملت ایران ملتی شهادت‌طلب و شهادت دوست است و عربده‌کشی‌‌ها و تهدیدها و ترورهای دشمنان ذره‌ای از عشق این مردم به شهادت را نخواهد کاست.

امام جمعه اراک ادامه داد: ملت ایران ملتی آزاده است که حفظ آزادگی را تنها در راه شهادت می‌داند و دشمنان باید بدانند این ملت از شهادت نمی‌هراسد.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه شهادت ریشه در خون مردم ایران اسلامی دارد خاطر نشان ساخت: شهدای کربلا الگوی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند، همانطور که امروز بعد از گذشت هزاران سال از واقعه کربلا از شهدای عاشورا و تاسوعا به نیکی یاد می‌شود، با گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی زمانی که پیکر پاک و مطهر شهیدی تشییع می‌شود مردم با حضور پرشور خود در مراسم تشییع یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند و دشمنان باید بدانند این قدرشناسی مردم ایران مختص امروز نیست و هزاران سال دیگر استمرار خواهد داشت.

فرمانده پادگان 96 شهید گمنام نیز در این مراسم از نظم بسیار خوبی که در استقبال از 96 شهید گمنام در استان مرکزی توسط تمامی دست‌اندرکاران این مراسم حاکم بود تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور و همراهی مردم استان مرکزی در مراسم استقبال و بدرقه 96 شهید گمنام در بین استان‌های کشور بی‌نظیر بود و این حضور بی‌شک به واسطه عشق مردم این منطقه به شهدا و آرمان‌های بلند آنان است.

سرهنگ ابراهیم رنگین اظهار داشت: دست‌نوشته‌هایی که از این استان جمع‌آوری شد نیز بیشترین آمار را نسبت به استان‌های دیگر به خود اختصاص داده بود و جالب اینکه بیشتر این دست‌نوشته‌ها تشکر از خداوند بود.

وی به یکی از این دست‌نوشته‌ها که توسط یک دختر مقطع راهنمایی نوشته شده بود اشاره کرد و بیان داشت: این دختر در دست‌نوشته خود آورده است؛ "شهدا ما چیزی از شما نمی‌دانیم ولی دوست داریم شما، ما را دوست داشته باشید و اگر شما ما را دوست داشته باشید خدا ما را دوست خواهد داشت".

علی جلالی‌فراهانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز برگزاری این مراسم را قدردانی معنوی از همه عزیزانی که در این مراسم پرشکوه زحمت کشیده بودند عنوان کرد و گفت: بیان در خلق حماسه بی‌نظیر مردم استان مرکزی در مراسم استقبال و بدرقه 96 شهید گمنام قاصر و ناتوان است و این حضور جای هیچ حرفی را برای دشمنان نظام اسلامی باقی نگذاشت.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول