اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه نخست امسال

35 مجوز چاپ قرآن در قم صادر شد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از اعطای 35 مجوز چاپ قرآن در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

35 مجوز چاپ قرآن در قم صادر شد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اعطای مجوز برای چاپ قرآن اظهار کرد: 107 مجوز برای چاپ قرآن در سال گذشته اعطا شد که بر اساس آنها 2 میلیون و 632 هزار جلد قرآن کریم منتشر شد.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز 35 مجوز چاپ و نشر اعطا شده است که بر اساس آن 474 هزار جلد قرآن منتشر شد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت قرآن گفت: توجه به مفاهیم و دستورات نورانی قرآن به عنوان راهگشای زندگی بشر یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که باید به آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است مسابقات قرآن، آموزش قرائت، روخوانی و روانخوانی مقدمه‌ای برای توجه مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مفاهیم قرآن باشد تا از مهجوریت قرآن در این حوزه جلوگیری شود.

عظیمی عنوان داشت: باید هدف از آموزش‌های قرآنی بالاتر از ترجمه باشد و از مفاهیم قرآن در زمینه راه و رسم و روش زندگی و بندگی خدا استفاده شود.

وی تشتت و پراکندگی فعالیت‌های قرآنی را از دیگر مشکلات موجود در حوزه انس با قرآن و عامل مهجور شدن آن ذکر کرد و افزود: به طور معمول ادارات مختلف مدعی انجام فعالیت‌های قرآنی هستند و خود را مدعی فعالیت‌های قرآنی اعلام می‌کنند در حالی که باید مرکز واحد و مشخصی بحث هدایت و رهبری فعالیت‌های قرآنی را عهده‌دار شود تا از پراکندگی و تشتت افکار و برنامه‌ها جلوگیری شود.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای مسابقات خوب و ارزشمند بوده، ولی نباید به این میزان بسنده کرد بلکه باید در زمینه پیاده‌سازی احکام قرآن در جامعه سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول