اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشرف شرکت‌کنندگان اجلاس زنان و بیداری اسلامی به حرم مطهر رضوی

زنان ایران اسلامی الگوی زنان مسلمان دنیا هستند

خبرگزاری فارس: شرکت‌کنندگان در اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی در تشرف به حرم مطهر رضوی از موفقیت‌های زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی تقدیر کرده و زنان ایرانی را الگوی مقاومت و تلاش زنان منطقه دانستند.

زنان ایران اسلامی الگوی زنان مسلمان دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، "نعیمه الرزاز" از کشور لبنان با بیان اینکه هدف این اجلاس هموار کردن مسیر حرکت زنان جهان اسلام است، اظهار داشت: با توجه به تعریف نادرست بسیاری از کشورها از جایگاه زن که با نگاه اسلام فاصله دارد، در این هم‌اندیشی سعی می‌شود تا به نگاه واقعی از جایگاه و فعالیت زنان مسلمان دست یابیم.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زنان در این کشور جایگاه واقعی خود را یافتند و این همه توفیقات را در عرصه‌های مختلف کسب کردند که مایه افتخار زنان مسلمان دنیاست.

"یگانه ساندر" از کشور ترکیه نیز با بیان اینکه زنان اندیشمند، فرهیخته و فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی از کشورهای مختلف به ایران دعوت شده‌اند، اظهار داشت: برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها نشان‌دهنده ظرفیت بی‌نظیر کشور ایران برای تشکیل گردهمایی‌های بزرگ جهانی است.

"زهرا سادات" از کشور بحرین نیز با اظهار خوشحالی از حضور در حرم مطهر رضوی بیان داشت: این اجلاس به منظور گردآوری زنان جهان اسلام با موضوع بیداری‌اسلامی برای یافتن راهکارهای مناسب و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم از زنان مسلمان ایران که در طول هشت سال دفاع مقدس پا به پای مردان تا پای جان برای حفظ ارزش‌های اسلامی ایستادگی کردند الگوبرداری کنیم. 

اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی 20 و 21 تیرماه جاری با حضور هزار و 200 زن از 80 کشور و 300 زن از ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول