اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد کرد

معرفی زنان تازه ‌مسلمان برای نهادینه کردن حجاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نهادینه کردن حجاب نیازمند کار عملیاتی است، معرفی زنان تازه ‌مسلمان را یکی از راهکارهای مفید برای نهادینه کردن حجاب عنوان کرد.

معرفی زنان تازه ‌مسلمان برای نهادینه کردن حجاب

لیلا زاده‌باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم کار عملیاتی و داشتن طرح و برنامه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دعوت از زنان تازه مسلمان شده را نمونه‌ای از اقدامات لازم در این زمینه دانست و تاکید کرد: باید این کار را در دستور کار قرار دهیم تا جوانان ما با این افراد آشنا شوند.

وی گفت: وقتی زنانی در دنیا هستند که بعد از سال‌ها تحقیق به ارزش حجاب پی می‌برند باید این ارزش و آموزه دینی ما در جامعه اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

زاده‌باقری ادامه داد: وقتی یک زن خارجی که تازه محجبه شده را به این استان بیاوریم و به صورت ملموس و عملی جوانان و دختران ما از تجربیات وی بهره گیرند، تاثیر به مراتب بهتری از حرف‌های تئوری در این زمینه دارد.

این کارشناس امور بانوان در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساس بودن دوران کودکی در زندگی یک فرد تصریح کرد: ما نباید دوران کودکی دختران و زنان خود را فراموش کنیم و ریشه مشکلات مربوط به حجاب را در دبیرستان و دانشگاه‌ها جستجو کنیم.

مشکلات کنونی حجاب ریشه در دوران کودکی دارد

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید برای دوران کودکی افراد طرح و برنامه داشته باشیم و این دوران مهم را فراموش نکنیم زیرا بخش اصلی تربیت و شخصیت یک فرد در درون خانواده و در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

زاده‌باقری، نیمه حساس و سرنوشت‌ساز یک انسان را در درون خانواده و دوران کودکی خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نقش اساسی در وضعیت کنونی ما در موضوع حجاب دارند که کار کردن روی این موضوع نیز یک کار عملیاتی برای نهادینه کردن حجاب در میان دختران و زنان است.

وی یادآور شد: حجاب، مصونیت است و نه محدودیت زیرا با رعایت حجاب یک زن تنها در مقابل لغزش‌ها مصون می‌شود و محدودیتی برای او در سایر فعالیت‌هایش ایجاد نمی‌شود.

زاده‌باقری متذکر شد: اهمیت چشمگیر حجاب و پوشش اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست و آیات و روایات متعددی وجود دارد که بر این امر مهم تأکید می‌کنند.

به گزارش فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود بافت عشایری و سنتی و همچنین جمعیت 100 درصدی شیعه خود، در سالیان اخیر با رشد چشمگیر دانشگاه‌ها، دانشجویان غیربومی، انتقال فرهنگ‌ها و مواردی از این دست شاهد وضعیت غیر قابل قبولی در حجاب شده است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول