اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 رویداد هنری در موزه هنرهای معاصر اهواز رقم خورد

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نشست هنرهای محیطی

خبرگزاری فارس: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی با ۳۳ اثر از ۲۰ هنرمند در موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نشست هنرهای محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر چنانی ظهر امروز در مراسم گشایش یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: پس از فراخوان این جشنواره، 300 اثر از 55 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی آثار، 33 اثر از 20 هنرمند وارد نمایشگاه شدند.

وی افزود: این آثار شامل نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، طراحی، حجم و کاریکاتور است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: معرفی جوانان متعهد و مستعد استان به نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان کشور از جمله اهداف این جشنواره است.

چنانی با تأکید بر اینکه جوانان خوزستانی تاکنون در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان کشور خوش درخشیدند گفت: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، زمینه رقابت و آمادگی بیشتر هنرمندان را برای حضور در عرصه بین المللی فراهم می‌کند.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی برای ما رویدادی مهم و با ارزش است زیرا از این طریق هنرمندان تجسمی استان و ظرفیت‌های موجود در این زمینه معرفی می‌شوند.

چنانی با بیان اینکه هنرمندان در ساختن ایران اسلامی همکاری خوبی داشتند و توانستند به خوبی غرور ملی جوانان را ترسیم کنند، گفت: موزه هنرهای معاصر در اهواز و آبادان برای نمایش فکر و اندیشه و آثار هنرمندان ایجاد شده است و آمادگی داریم از ظرفیت‌های هنری موجود بیشتر بهره ببریم.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: این جشنواره که برای ارج نهادن به رویدادهای هنری برگزار شده تا فردا در موزه هنرهای معاصر آماده بازدید علاقه‌مندان و هنردوستان است.

همزمان با یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی، نشست هنرهای محیطی با حضور احمد نادعلیان در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد.

این دوستدار محیط زیست با نشان دادن اسلایدهایی از کارهای هنرمندان بزرگ جهان، به تفکیک تعریف محیط پرداخت و گفت: پیرامون و محیط زیست می‌توانند دو تعریف برای واژه محیط باشند. هنر را می‌توان هم از دل این دو بیرون کشید هم می‌توان خلق کرد.

وی با اشاره به آلودگی‌های جهانی و ملی گفت: اینجا آلودگی هوا تجربه شده، باید دید چگونه به واسطه هنر می‌توان به آن پرداخت؟

نادعلیان برای هنردوستان و هنرمندان حاضر توضیح داد که برای هنرنمایی در محیط زیست باید به ملاحظات اجتماعی توجه کرد. وی ضمن نشان دادن حکاکی‌های ماهی شکل روی صخره‌ها گفت: اینکه هنر در محیط وجود داشته باشد، نزد ما چیز جدیدی نیست.

نادعلیان در پاسخ به پرسش یکی از حضار گفت: دو نوع زباله داریم. زباله سنتی و زباله امروزی. زباله اگر به پوست هندوانه ختم بشود اتفاقا زمین خوشحال هم می‌شود. چون به شکل کود از آن استفاده می‌کند. چیزی که زمین و ما دوستداران محیط زیست با آن مشکل داریم زباله صنعتی و شیمیایی است که به شکل پلاستیکی در محیط‌‌ رها می‌شوند و این‌ها چون قابل تبدیل در چرخه طبیعت نیستند برای نسل‌های آینده دغدغه خواهند بود.

وی در طول نشست با نشان دادن اسلایدهایی نشان داد که اثر هنری، طی فرایندی شکل می‌گیرد که‌‌ همان فرایند می‌تواند راوی مشکلات زیست محیطی انسان امروزی باشد.

این نشست سی و هشتمین نشست عمومی هنر محیطی ایران بود که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، موزه هنرهای معاصر اهواز و انجمن هنرهای تجسمی استان خوزستان برگزار شد. کارگاه عملی ـ آموزشی هنر محیطی با محوریت محیط زیست، آلودگی هوا و بازیافت عصر روز دوشنبه در مکان موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول