اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از سه روز رقابت

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در مشگین‌شهر پایان یافت

خبرگزاری فارس: بعد از سه روز رقابت جوانان پرشور و نشاط هنرهای تجسمی، جشنواره استانی این رشته در مشگین‌شهر به کار خود پایان داد.

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در مشگین‌شهر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان عصر امروز در روستای آلوچ مشگین‌شهر با شناخت نفرات برتر به فرجام رسید و برترین‌های این جشنواره به رقابت‌های کشوری راه یافتند.

در این جشنواره 160 هنرمند جوان از مناطق مختلف استان در 9 رشته با هم رقابت کردند که در رشته نگارگری زهرا پناهی از اردبیل، رشته حجم امین جوادی از مشگین‌شهر، رشته طراحی محسن فنایی، رشته کاریکاتور محسن دماندان از اردبیل، رشته تصویرسازی شیرین مرزبان از اردبیل، رشته خوشنویسی مهدی دیارمند از سرعین، رشته عکاسی بیتا رحیمی از مشگین‌شهر و همچنین رشته پوستر محمد بخشی اولیا از اردبیل به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در این جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هدف از برگزاری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان اردبیل را شناساندن هنرمندان موفق و برگزیده استان اردبیل اعلام کرد.

منصور شرفی گفت: منتخبان این جشنواره و نفرات برتر به مسابقات سراسری هنرهای تجسمی جوانان کشور که در استان گلستان برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی در ادامه سخنان خود از اهدای بیش از 20 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و هنری استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این کتب سال گذشته در مراکز فرهنگی، هنری شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر، خلخال، نمین، پارس‌آباد، کوثر، سرعین و بیله‌سوار توزیع شده است.

شرفی اعتبار هزینه شده برای تهیه و توزیع این کتاب‌ها را سه میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک هزار و 500 جلد کتاب و 50 جلد قرآن کریم به مناسبت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش به این مجموعه اهدا شده است.

برگزاری سی‌ومین مسابقه قرآن و معارف اسلامی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز در آغاز سی‌و‌مین دوره مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان در اردبیل گفت: در این برنامه که در قالب طرح کشوری پرسش مهر برگزار می‌شود یک هزار و 872 دانش‌آموز دختر و پسر با هم رقابت می‌کنند.

نوروز صمدی‌فرد افزود: دانش‌آموزان از کلیه مناطق و نواحی آموزش و پرورش در این رقابت شرکت و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند که این رقابت‌ها به مدت یک هفته در رشته‌های مختلف اذان، نهج‌البلاغه، احکام، نماز، سرود و نمایش عروسکی برپا است.

وی با بیان اهمیت قرآن در زندگی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی قرآن به صورت عملی در زندگی مسلمانان وارد شده و تربیت قرآنی نیز در مدارس حال و هوای خاصی پیدا کرده است و شایسته است برای داشتن توسعه موزون در کشور نسلی قرآنی تربیت شود که برگزاری چنین مسابقاتی در این حرکت مؤثر است.

صمدی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم با استفاده از قرآن شیوه‌های زندگی دینی و قرآنی تدوین و به سراسر دنیا صادر کنیم تا مورد استفاده همه کشورها باشد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول