اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

پیشرفت مسکن مهر ارومیه کمتر از میانگین استانی است

خبرگزاری فارس: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر ارومیه کمتر از میانگین استانی است.

پیشرفت مسکن مهر ارومیه کمتر از میانگین استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلال تقی‌دخت ظهر امروز در جلسه شورای تامین مسکن که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در سطح استان 55 درصد بوده و این میزان در ارومیه 49 درصد است که متاسفانه از میانگین استانی کمتر است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همه پروژه های مسکن مهر در حال اجرا هستند، ادامه داد: مجتمع گلمان‌ 64 درصد، گلشهر 72 درصد و طرزیلو با 52 درصد و ایثار بالای 50 درصد پیشرفت در حال فعالیت است.

تقی‌دخت پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در طول سه ماه گذشته را کمتر از سه درصد عنوان کرد و گفت: به علت پیشرفت ضعیف پروژه مسکن مهر اداره کل مسکن و شهرسازی استان پروژه‌های غیرفعال مانند گلمان به منظور واگذاری به تعاونی به طور موقت تعطیل شد تا بتوانند به پیشرفت مطلوبی برسد.

وی کمبود اعضای فعال برای ادامه راهبرد پروژه را یکی دیگر از موانع پیشرفت مسکن مهر در ارومیه عنوان و تصریح کرد: افراد زمانی به ادامه کار علاقه‌مند می‌شوند که پروژه فعال باشد از این رو برای جبرای کمبود عضو، اعضای شرکت‌های تعاونی‌های مسکن ادغام شد تا نفرات جایگزین را برای ادامه کار ساخت مسکن مهر معرفی کند.

تقی‌دخت با اشاره به ناتوانی مالی و فنی برخی از تعاونی‌ها بیان کرد: مراحل احداث تعدادی از طرح‌های مسکن مهر به صورت امانی اجرا شده که این امر برخلاف شرایط قرارداد است و باید به شکل پیمانی انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تنها متولی اجرای پروژه مسکن مهر نیست و در این بین دستگاه‌های اجرایی متعددی نقش‌آفرین هستند، افزود: اقدامات و برنامه‌های کارسازی از جمله خرید اراضی و واگذاری مسکن مهر به صورت گروهی برای حل مشکل معارض پروژه مسکن مهر طرزیلو در حال اجراست.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش تراکم مسکن مهر عمده‌ترین دلیل افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و طولانی شدن پروسه اجرای طرح مسکن مهر است، تصریح کرد: افزایش تسهیلات بلوک‌های بیشتر از شش طبقه از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال، راهکاری است که در جریان سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان در این زمینه به کار گرفته شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول