اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایران کد خبر داد

ثبت 1.6 میلیون کد ملی کالا در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) از ثبت یک میلیون و 600 هزار کد ملی کالا در کشور خبر داد.

ثبت 1.6 میلیون کد ملی کالا در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد غلام‌زاده صبح امروز در نشست بررسی مشکلات ثبت کالا و خدمات در استان بوشهر اظهار داشت: سیستم ایران کد از سال 85 کار خود را آغاز کرده و در حوزه کالا حدود یک میلیون و 600 هزار کد ملی تاکنون به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود 50 هزار عضو در سیستم ایران کد به طور متوسط هر عضو صاحب 30 کد ملی کالا می‌شود.

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) با بیان اینکه کالاهای تولیدی و وارداتی مشمول دریافت کد ملی هستند خاطر نشان کرد: اگر تمام اعضای ایران کد وارد سیستم ثبت کالا و خدمات شوند جمعیت اعضای بیشتر از 100 هزار عضو نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 200 هزار کد ملی ثبت شده که 170 هزار کد مربوط به کالاهای وارداتی و 30 هزار کد نیز مربوط به کالاهای تولیدی بوده است.

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) تصریح کرد: برای کالای وارداتی یک بارکد ملی واگذار می‌شود و نیازی نیست برای دفعات بعد کد دریافت شود.

غلامزاده گفت: کالاهایی که یک بار وارد سیستم شدند به طور متوسط کمتر از 48 ساعت زمان برای ثبت نیاز داشتند و اگر اطلاعات پایه وجود نداشته باشد این زمان به دو تا هفت روز نیز می‌رسد.

وی اضافه کرد: در فروردین ماه امسال 40 هزار کد ملی تولید کردیم که 4 هزار مورد از این تعداد نیاز به اطلاعات پایه داشت.

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) افزود: در سال جاری 10 درصد درخواست‌ها برای ثبت کد ملی بیش از 48 ساعت زمان برده است.

غلام‌زاده با بیان اینکه دلیل عمده برای صدور کد ملی تاخیر در اعلام اطلاعات پایه از سوی متقاضیان است اظهار داشت: 35 درصد کدها کمتر از سه ساعت، 45 درصد کدها کمتر از 5 ساعت، 50 درصد کدها کمتر از 9 ساعت و 80 درصد کدها نیز کمتر از یک روز ثبت و صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تمام استان‌های کشور نمایندگی‌های ایران کد فعال هستند و در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی دو نمایندگی ایران کد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول