اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

166 پروژه مدرسه‌سازی تا پایان امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: 166 پروژه مدرسه‌سازی با پیشرفت 70 درصد تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

166 پروژه مدرسه‌سازی تا پایان امسال افتتاح می‌شود

ایرج بیگدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بخش نوسازی مدارس اعتبارات 12 میلیارد تومانی این بخش به 28 میلیارد تومان در سال گذشته رسید به طوری که 77 پروژه با اولویت مناطق محروم در یک سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و افزایش 66 درصدی اعتبارات این مجموعه در یک سال گذشته گفت: 568 پروژه در این حوزه در دست اجراست که مهمترین آن اجرای شبکه آبیاری خداآفرین، قشلاق فتحعلی، پایین‌دست سد یامچی، شبکه آبیاری بالادست سد یامچی، شبکه قوری چایی و خلیل‌لو، 482 استخر دو منظوره، یک هزار و 500 هکتار عملیات تجهیز و نوسازی، اجرای 19 سد معیشتی و سه بند انحرافی است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از ابتدای مرداد ماه در چهار شهر بالای 20 هزار خانوار شامل گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرایی می‌شود و در شهر اردبیل نیز از نیمه دوم سال اجرای این طرح آغاز می‌شود.

بیگدلو یادآور شد: در قالب این طرح سرپرست خانوار و اعضای آن صاحب پرونده الکترونیکی سلامت می‌شوند به طوری که با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند در سطح اول از امکانات رایگان بهره‌مند شده و درسطح تخصصی و فوق تخصصی با پوشش بیمه‌ای از خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور بهره‌مند شوند.

وی در ادامه احداث خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و شهری را خاطرنشان کرد و افزود: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه 520 خانه بهداشت روستایی احداث و راه‌اندازی شود که در شرایط کنونی و با وجود اینکه سه سال از برنامه پنجم باقی مانده است این پروژه‌‌ها آماده افتتاح است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل به افزایش 23 درصدی اعتبارات امسال بخش بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی در دو سال اخیر تکمیل و راه‌اندازی شده و چند مورد آن نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بیگدلو در پایان سخنان خود سرعت اجرایی پروژه‌های عمرانی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: 5 هزار و 700 پروژه عمرانی در جای جای استان اردبیل در حال احداث است که پیشرفت آنها 20 تا 80 درصد است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول