اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

فراگیری مهارت‎های روز، نیاز حضور در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود گفت: فراگیری مهارت‎های روز، نیاز حضور در جنگ نرم است و باید به این مسئله توجه داشت.

فراگیری مهارت‎های روز، نیاز حضور در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری صبح امروز در اجتماع پاسداران سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به دشمنی‏‌های آمریکا و استکبار با ایران اسلامی گفت: خدمت به خلق خدا یکی از بهترین راه‏‌های مبارزه با استکبار است.

وی افزود: خدمت به تک تک افراد جامعه خدمت به خداست و فرقی بین آنها از نظر طرز فکر، نگرش و آیین نیست.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی سپاه گفت: فلسفه وجودی سپاه بنا به فرمایشات معظم‌له، پاسداری از حالت پیش‏روندگی انقلاب اسلامی است.

مطهری خاطرنشان کرد: انقلاب ما از سه رکن اصلی دین خدا، ولایت و مردم تشکیل شده است و این سه رکن، اساس و پایه انقلاب و اجزای به هم پیوسته انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: باید دین خدا را یاری کنیم تا ولایت حاکم شود و با سربازی ولایت، به خلق خدا خدمت کنیم و باید بدانیم که اگر این سه رکن در پاسداری ما ظهور پیدا کند، می‏‌توانیم فلسفه وجودی‏‌مان را که پاسداری از پیش‌‌روندگی انقلاب اسلامی است، به مَنصه ظهور برسانیم.

مطهری گفت: امام خامنه‏‌ای در سخنی می‏‌فرمایند که "اگر ما از همه خوب بودن را انتظار داریم از سپاه علی بودن مورد انتظار است" و این به معنای توجه به خود و تلاش در جهت خودسازی و انجام وظیفه است.

وی به جمله‎ای از شهید عبدالله میثمی اشاره کرد و افزود: شهید میثمی که شهید شاخص بسیج در سال 91 است در جمله‏‌ای می‏‌فرماید که "ولایت فقیه مقلد می‏‌خواهد، موید نمی‏‌خواهد" و این یعنی خیلی‏‌ها بودند که ولایت را تاکید کردند چه در سطح خارجی و چه داخلی اما مقلد نبودند و ما در سربازی ولایت باید با رهنمود قرار دادن سخنان و راه شهدا، مقلد ولایت باشیم و در این راه از همه چیز خود بگذریم.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود با بیان شاخص‏ه‌های یاری کردن دین خدا گفت: برای یاری کردن دین خدا اول باید دین خدا را خوب بشناسیم و به احکام و قرآن عمل کنیم و در ثانی اخلاق اسلامی را رعایت نماییم و سپس از دین خدا دفاع کنیم.

وی افزود: برای شناخت دین خدا سه نکته ضروری است اولاً دین‎داری در عمل ثانیاً دین‏دانی و در آخر دین‎بانی یا دفاع و جهاد در راه آن که این سه بسیار ما را در شناخت دین و بعد از آن دفاع از دین یاری خواهد کرد.

مطهری با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: در عرصه جنگ نرم نیاز به قلم و کاغذ و مهارت‎های روز داریم که قلم و کاغذ اصل در جنگ نرم است و باید تلاش کنیم با فرهنگ‎سازی معنوی و حضور در صحنه‎های مختلف فرهنگی از راه نفوذ در دل‎ها و قلب‎ها سنگری مقاوم در برابر استکبار ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول