اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی خبر داد

برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور جنگ نرم در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی از برگزاری سومین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع جنگ نرم خبر داد.

برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور جنگ نرم در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، میثم مرادی‌بیناباج ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: فراخوان این جشنواره از طریق اطلاع‌رسانی انجام شده و تمام علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا حداکثر 31 مرداد امسال به دبیرخانه این جشنواره در حوزه هنری خراسان‌شمالی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه هیئت داوران این جشنواره اواسط مرداد ماه معرفی می‌شوند، افزود: داوری این آثار در شهریور ماه امسال توسط پنج نفر انجام شده و آثار برتر انتخاب می‌شود.

مرادی‌بیناباج اختتامیه این جشنواره را اواسط شهریور امسال عنوان کرد و گفت: به نفرات برتر جوایز نقدی ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

وی برگزاری آثار برتر جشنواره سراسری کاریکاتور جنگ نرم در خراسان‌شمالی و مراکز سایر استان‌ها و همچنین مراکز فرهنگی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین منظور عنوان کرد و افزود: همچنین آثار منتخب این جشنواره برای بهره‌برداری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و به صورت کتاب نیز انتشار خواهد یافت.

سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه این جشنواره می‌تواند به عنوان یک برند برای استان رقم بخورد، تصریح کرد: از این رو تلاش کرده تا این جشنواره‌های سراسری کاریکاتور که از دو سال گذشته با موضوعات مختلف در استان برگزار شده برای خراسان‌شمالی تثبیت شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره نخست سراسری کاریکاتور کار و تلاش به عنوان موضوع این جشنواره قرار گرفت، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره از دوره نخست انجام شده که دست‌اندرکاران جشنواره را به برگزاری سالانه این جشنواره با موضوعات مختلف ترغیب کرده است.

مرادی‌بیناباج موضوع دومین جشنواره سراسری کاریکاتور در سال گذشته را تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: آثار خوبی برای این جشنواره در سال گذشته به دبیرخانه ارسال شد که علاوه بر معرفی آثار برتر، کتابی نیز در این زمینه انتشار یافت.

وی شمار کاریکاتورهای ارسالی به جشنواره سراسری کاریکاتور تحریم‌ها در خراسان‌شمالی طی سال گذشته را 406 اثر از 151 هنرمند از 23 استان کشور عنوان کرد و گفت: بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره از استان بوده که صرفاً دانش‌آموزان استان 60 اثر کاریکاتور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی با بیان اینکه انتخاب جنگ نرم برای جشنواره امسال کاریکاتور به خاطر موضوع روز و تهدیدات نرمی که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، انتخاب شده است، افزود: جنگ نرم در مقابل جنگ سخت تعریف می‌شود که هدف آن تخریب بنیان‌های فکری و عقیدتی از طریق بمباران فرهنگی کشورها است.

وی تصریح کرد: روش‌ها، تاکتیک‌های مختلفی در حوزه جنگ نرم به کار برده می‌شود و رویکرد اصلی این جنگ فکری و فرهنگی بوده تا فرهنگ و هویت جامعه را مورد هدف قرار دهد.

مرادی‌بیناباج با تاکید بر اینکه جنگ نرم برخلاف جنگ سخت زمان‌بر بوده و به صورت تدریجی اثرات خود را نشان می‌دهد، گفت: مفهوم جنگ نرم برای جامعه ما ملموس است که نمونه آن فتنه سال 88 بود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس تاریخ شاهد جنگ‌های نظامی فراوانی بوده لیکن طی سال‌های اخیر این رویکرد به سمت جنگ نرم به خاطر اثرگذاری آن پیش رفته است.

سرپرست حوزه هنری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: چون جنگ نرم از ابزارهای مختلفی از سوی دشمنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو ما هم سعی کرده تا در مقابل این جنگ ابزار لازم را به صورت متقابل به کار برده تا اثرگذار باشد.

وی برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور با عنوان جنگ نرم را یکی از مصادیق تقابل با این خواست و برنامه دشمنان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول