اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات شهرستان مریوان:

16 میلیارد ریال زکات صرف پروژه‌های عمرانی مریوان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه و رئیس ستاد زکات شهرستان مریوان از صرف 16 میلیارد و 713 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان خبر داد.

16 میلیارد ریال زکات صرف پروژه‌های عمرانی مریوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مصطفی شیرزادی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی زکات که با حضور علمای اهل سنت هشت استان کشور در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌‌آوری شده و در دو حوزه اجرای پروژه‌‌های عمرانی و رفع نیازهای محرومین هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: 16 میلیارد و 713 میلیون ریال از وجوه زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و مابقی نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان هزینه شده است.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 170 نفر از نیروهای افتخاری در بحث جمع‌آوری زکات و فرهنگ‌سازی این امر مهم در سطح شهر و روستاهای شهرستان مریوان مشارکت داشته‌اند.

به گفته ماموستا شیرزادی، 13 هزار و 200 نفر نیز در نقاط مختلف شهرستان به منظور تبلیغ و تشویق امر مهم زکات با استفاده از افراد موثر و به صورت چهره به چهره آموزش دیده‌اند.

وی در ادامه به جایگاه رفیع زکات از دیدگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم مردم را به پرداخت زکات امر کرده است.

به گفته ماموستا شیرزادی، قرآن پس از ایمان به خدا به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای کرده و این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه زکات از دیدگاه دین اسلام دارد.

وی با بیان اینکه زکات درمان بسیاری از بیماری‌های اقتصادی جامعه است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبان جوامع اسلامی را گرفته با احیا و توسعه فرهنگ زکات کاملا حذف خواهند شد.

ماموستا شیرزادی از فقر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای نام برد و اضافه کرد: اگر با پرداخت زکات شکم فقر سیر و نیازهای آنان برطرف شود آسیب‌های اجتماعی دیگر در جوامع اسلامی جایی نخواهند داشت.

امام جمعه مریوان یادآور شد: زکات یکى از عوامل مهم عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و محرومیت، از بین برنده فاصله‌هاى طبقاتى، تقویت بنیه مالى حکومت اسلامی و پاکسازى روح و جان از حب دنیا و مال‌پرستى است.

ماموستا شیرزادی در پایان از برگزاری اینگونه همایش‌ها و نشست‌ها به عنوان اقدام موثری در راستای ایجاد اتحاد و هبستگی بیش از پیش بین علمای اهل سنت و تشیع نام برد و ابراز امیدواری کرد این نشست تخصصی زمینه رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در زمینه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات را فراهم آورد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول