اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

70 درصد تماس مردم با پلیس حل اختلافات خانوادگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: 70 درصد تماس مردم با پلیس 110 برای حل اختلافات خانوادگی است.

70 درصد تماس مردم با پلیس حل اختلافات خانوادگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سئوال سهم من در امنیت و آرامش به عنوان سئوال نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی مطرح شده است تا اقشار مختلف جامعه، نهادها دولتی و حاکمیتی به میزان سهم خود در تامین امنیت آگاه باشند.
وی افزود: تامین و تولید امنیت تنها وظیفه پلیس نیست و باید همه جامعه در تامین امنیت نقش داشته باشد و همه به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان ادامه داد: مردم در سال جاری 500 هزار بار با پلیس 110 تماس گرفته‌اند که این امر نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد تماس مردم با پلیس حل اختلافات خانوادگی است تصریح کرد: اینکه به پلیس اجازه می دهید در حریم خصوصی شما وارد شود افتخار پلیس است، اما باید هرکدام از ما در این میان نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
شرفی با اشاره به اهداف دشمنان در حوزه جنگ نرم بیان داشت: دشمن در حال حاضر به صورت فیزیکی وارد میدان جنگ نمی‌شود، بلکه با استفاده از روش‌های جدید و چند لایه از طریق جنگ نرم و با استفاده از رسانه‌های تاثیر گذار هجوم چند جانبه‌ای را نسبت به ارزش های دینی و ورود به حریم خانواده و فروپاشی این نظام مستحکم به کار می‌گیرد.
وی یادآور شد: استان زنجان برابر شاخص‌های نیروی انتظامی سومین استان امن کشور است که تنها سلاحی که توانسته است جرایم و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد حضور پر رنگ و پر شور مردم در صحنه است.
فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر مردم در صحنه‌های مختلف کشور در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور نمی‌یافتند انتخاب استان به عنوان سومین استان امن کشور محقق نمی‌شد.
وی با اشاره به جایگاه ریش سفیدان در کانون خانواده و جامعه بیان داشت: ضروری است ریش سفیدان جامعه وارد میدان شده و جوانان را در رعایت موارد ایمنی به ویژه استفاده از کلاه ایمنی که جان چندین جوان را روزانه مورد هدف قرار می‌دهد، آگاه سازی کنند.
شرفی با اشاره به توفیقات کسب شده در پاکسازی استان در زمینه استفاده از ماهواره افزود: این سلاح دشمن در حوزه جنگ نرم غیرت مردان و عفت زنان را نشانه رفته است، که ضروری است با پایبندی به اصول و نظام‌های ارزشی در برابر آن به مقابله برخواست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت پیشگیری گفت: پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است و پلیس به دنبال جلب مشارکت، همراهی مردم و اقتدار نرم است.
این مقام مسئول اظهار داشت: در این رویکرد پلیس حرفه‌ای، آموزش دیده، با اخلاق، با سواد و با مردم اخلاق اسلامی دارد و در حالی که برخورد با مجرم را در دستور کار خود دارد، هدفمند حرکت می‌کند.
وی پیش بینی اجتماعی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم پلیس در آینده دانست و گفت: در این رویکرد پلیس خود و برنامه‌های خود را بر اساس برآوردهای اجتماعی آماده کرده و به دنبال پیش بینی اجتماعی است و از طریق مشارکت‌ها مردمی، همکاری مشترک با مساجد، آموزش و پرورش به دنبال ارتباط بیشتر با مردم است.
شرفی حفظ اقتدار، محبت و صمیمیت با مردم را دو ویژگی مهم و جدایی ناپذیر نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب، همت و تلاش مضاعف همکاران، در ادامه سال جاری شاهد نتایج مثبت بیش از پیش زحمات پلیس در سطح استان در ارتباط با تامین نظم و امنیت و آرامش آحاد مردم شریف باشیم.
فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه از همکاری و مشارکت همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی در راستای تامین و حفظ امنیت تقدیر و تشکر کرد.
وی برنامه‌های هفته نیروی انتظامی را در دو رویکرد درون سازمانی و برون سازمانی خلاصه و کرد و گفت: در رویکرد درون سازمانی نیروی انتظامی به دنبال رسیدن به پلیس حرفه‌ای، با اخلاق و به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان موتور اصلاح کننده همراه با رحمت و رافت است.
شرفی در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته نیروی انتظامی به نام "سهم من در امنیت و آرامش" اشاره گفت: برای هر روز در این هفته شعار خاصی در نظر گرفته شده و برای هر روز برنامه‌های متنوعی پیش بینی و اجرا خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در طول این هفته تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های نیروی انتظامی برای جلب مشارکت عمومی استفاده کنیم، اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که در این هفته اجرا می‌شود، طرح ارتقای امنیت اجتماعی است.
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: پلیس در این طرح با هنجار شکنان، اراذل و اوباش، قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره و ... بر اساس خواست مردم شریف استان برخورد جدی و قانونی می‌کند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول