اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

230 پرونده طلاق با صلح و سازش مختومه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر با راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاق و ازدواج در دادگستری استان اردبیل 230 پرونده درخواست طلاق با صلح و سازش مختومه شده است.

230 پرونده طلاق با صلح و سازش مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه در شهر اردبیل اظهار داشت: ما با راه‌اندازی مرکز مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج و طلاق سعی داریم مشکلات مطرح شده در این زمینه را به همت متخصصان مورد بررسی قرار دهیم به طوری که در یک سال گذشته بیش از یک هزار و 400 مراجعه به این مرکز را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: 730 فقره از این مراجعات مربوط به پرونده طلاق بوده که بعد از رسیدگی و برگزاری جلسات متعدد دو ساعته مشکلات و معضلات مطرح شده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

رضایی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در سه ماهه اول امسال 52 هزار و 772 فقره پرونده وارد تشکیلات قضایی شده است، خاطرنشان کرد: ما به رغم حجم وسیعی از پرونده‌ها با کمبود قاضی و کارمند مواجه هستیم و نمی‌توانیم پاسخگوی این همه پرونده ورودی باشیم.

این مسئول به تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارمندان و قضات دادگستری استان در رسیدگی سریع به پرونده‌ها اضافه کرد: ما هیچ نقشی در تولید پرونده‌ها نداریم ولی از طرفی نیز متهم هستیم که چرا سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی نشده و پاسخ داده نمی‌شود در حالی که حجم وسیعی از ورودی پرونده‌ها این امکان را از ما گرفته است تا در فاصله کوتاه جوابگو باشیم.

وی رسیدگی و صدور حکم برای بیش از 58 هزار پرونده در سه ماهه اول امسال یک توان و ظرفیت مضاعفی می‌خواهد که گاه به نظر می‌رسد این حجم کار خارج از توان باشد اما با تلاش همکاران پرونده‌ها به سرعت در حال رسیدگی است.

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان اردبیل خطاب به مردم بیان کرد: برای کاهش درگیری و برخی پرونده‌های ارجاعی در زمینه دعواهای ملکی و مالی به هیچ عنوان بدون سند و مدرک پول یا خرید و فروشی را به دیگران واگذار نکنند و در این زمینه مراقب باشند تا در دام افراد شیاد نیز نیفتند.

رضایی راه‌اندازی واحد ارشاد و معاضدت قضایی را خاطرنشان کرد و ادامه داد: در این واحد به پرونده‌ها رسیدگی شده و راهنمایی‌های لازم نیز انجام می‌شود که ما انتظار داریم در این زمینه افراد مراجعه‌کننده به مراکز قضایی و دادگستری‌ها راهنمایی لازم را به همراه مشاوره‌های حقوقی دریافت کرده و از برخی رویه‌های غلط اجتناب کنند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول