اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال قم عنوان کرد

کاهش 14 درصدی طلاق در دو ماهه نخست امسال

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به میزان طلاق ثبت شده در دو ماهه نخست سال گفت: 396 مورد طلاق در این مدت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است.

کاهش 14 درصدی طلاق در دو ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد مثبت استان قم در زمینه ثبت به موقع وقایع حیاتی اظهار داشت: ثبت در مهلت قانونی مهم‌ترین شاخصه دو واقعه ولادت و وفات است که مهلت ثبت قانونی برای واقعه ولادت 15 روز و برای فوت 10 روز است.

وی افزود: 3 هزار و 424 مورد ولادت طی دو ماهه نخست سال جاری در استان قم به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: همچنین طی دو ماه نخست سال جاری 948 مورد واقعه وفات در استان قم به ثبت رسیده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 863 مورد ثبت شده و با رشد 9 درصدی همراه بوده است.

مرادی خاطر نشان کرد: طی دو ماهه نخست سال جاری تعداد 2 هزار و 279 مورد ازدواج در استان قم به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل که 2 هزار و 364 مورد بوده، چهار درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص ثبت واقعه طلاق گفت: طی دو ماهه نخست سال جاری 396 مورد طلاق در استان قم به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 459 مورد بوده که در این راستا شاهد کاهش 14 درصدی طلاق در استان قم بوده‌ایم.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در دو ماهه نخست امسال 2 هزار و 612 مورد کارت ملی برای نخستین بار تعویض شد و هزار و 135 مورد کارت ملی مجدد صادر شده است.

وی با اشاره به عکس‌دار کردن شناسنامه دانش‌آموزان اظهار داشت: تمام دانش‌آموزانی که متولد مهر سال 76 و ما قبل آن هستند باید شناسنامه خود را عکس‌دار کنند.

مرادی گفت: هشت دفتر پیشخوان دولت در استان قم نسبت به عکس‌دار کردن شناسنامه و تعویض آن خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم بیان داشت: مراجعه والدین و دانش‌آموزان به دفاتر پیشخوان دولت به منظور عکس‌دار کردن شناسنامه، سرعت روند صدور شناسنامه را در تابستان برای دانش‌آموزان افزایش خواهد داد.

وی در پایان با اشاره به آمادگی دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات سجلی در استان قم گفت: بر اساس مکاتبات انجام شده با اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند با مراجعه به مدارس حوزه جغرافیایی خود و گرفتن مدارک از دانش‌آموزان در مدارس، روند صدور شناسنامه‌های عکس‌دار برای دانش‌آموزان را با سرعت بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول