اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز:

آمار طلاق در شیراز رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه آمار طلاق در شهرستان شیراز رو به افزایش است، گفت: برای کاهش این آمار به عزم همگانی نیاز است.

آمار طلاق در شیراز رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار بالای دعاوی خانواده در شان جامعه اسلامی نیست.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز افزود: تمام افراد صاحب اندیشه، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید در راستای تقویت بنیاد خانواده عزم همگانی داشته باشند.

وی با اشاره به آمار بالای دعاوی مختلف خانوادگی مربوط به طلاق ابراز داشت: دعاوی خانواده شامل، طلاق، طلاق توافقی، مطالبه مهریه و مسائل مشابه از جمله دعاوی چشم‌گیر در شیراز است و آمار بالای دعاوی خانواده زیبنده شیراز نیست.

اکبری وجود این دعاوی در جامعه اسلامی را تهدید دانست و گفت: این دعاوی نشان می‌دهد که اساس خانواده در معرض آسیب است و دلسوزان جامعه و معتمدان باید در این زمینه به میدان بیایند و برای تحکیم بنیان خانواده چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: تقویت و تاکید بر باورهای دینی از جمله مواردی است که می‌تواند پایبندی افراد به موارد اخلاقی و خانوادگی را بیشتر کند و در این زمینه باید کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: حکمی که در دستگاه قضایی صادر می‌شود باید رضایت‌خاطر مردم را فراهم کند و درس عبرت برای متخلف نیز باشد و حکم اگر بازدارنده باشد، سستی‌های بسیار در بنای خانواده به وجود نمی‌آید.

محلات پرخطر صاحب نگهبان می‌شوند

در ادامه احمد رحمانیان معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: به منظور تامین امنیت مناطق، محلات پرخطر صاحب نگهبان می‌شوند.

وی گفت: طرح فعال‌شدن نگهبان محلات در محله‌‌های جرم‌خیز و به مرور در مابقی مناطق شیراز و استان فارس اجرا می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: ارزیابی‌های اولیه از اجرای این طرح حکایت از رضایت مردم دارد، از این رو با تایید نهایی، این طرح در سایر محلات شیراز و استان فارس نیز توسعه می‌یابد.

معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با تاکید بر ضرورت استفاده از دوربین در اماکنی مانند بانک‌ها، اداره‌ها و منازل، عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه توسعه کمی دوربین‌ها به جایگاه مناسبی رسیده‌ایم و به دنبال ارتقای کیفی این دوربین‌ها هستیم.

رحمانیان از افزایش تعداد گشت نیروهای پلیس در اطراف بانک‌ها خبر داد و  افزود: گشت نیروهای پلیس را در اطراف بانک‌ها و موسسات مالی در شیراز و استان فارس افزایش داده‌ایم به طوری که اکنون 70 درصد از بانک‌ها، نیروی مسلح نگهبان دارند و یک‌هزار نفر از کارکنان بانک‌ها نیز آموزش‌های امنیتی لازم را فرا گرفته‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز است که حضور آن‌ها علاوه بر از دست دادن فرصت‌های شغلی برای نیروهای بومی تاثیر امنیتی نیز دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول