اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال‌غرب کشور صورت گرفت

کشف و شناسایی هواپیمای شناسایی دشمن

خبرگزاری فارس: هواپیمای شناسایی دشمن در تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال‌غرب کشور شناسایی شد.

کشف و شناسایی هواپیمای شناسایی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سرتیپ دوم ستاد شاهرخ شهرام سخنگوی تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور در این رابطه اظهار کرد: در ادامه نخستین مرحله از تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران هواپیمایی شناسایی دشمن توسط ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمینی و هوایی و شبکه دیده‌بانی بصری هوایی مورد کشف و شناسایی قرار گرفت.

وی از پروازهای شناسایی یک فروند هواپیمایی شناسایی دشمن فرضی بر فراز آسمان منطقه تمرین تاکتیکی خبر داد و افزود: ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمینی و هوایی و شبکه دیده‌بانی بصری هوایی در نخستین لحظه این پرواز را کشف و مورد شناسایی قرار داده و هواپیمایی شناسایی دشمن فرضی را از منطقه فراری دادند.

شهرام با تاکید بر آمادگی و هوشیاری کامل یگان‌های پدافندی، از قدرت و دقت سامانه‌های مختلف پدافندی در کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام هر نوع پرنده دشمن خبر داد و افزود: کارکنان فداکار و همیشه بیدار پدافند هوایی و ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمین و هوایی، هواپیماهای طرح پدافندی، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای زمین به هوا قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کیان میهن اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

قرارگاه تاکتیکی پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) مستقر در منطقه تمرین ماموریت دارد با بهره‌گیری از توان عملیاتی منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب (تبریز) در قالب کشور آبی و پایگاه‌های هوایی نیروی هوایی ارتش در منطقه و هواپیماهای بدون سرنشین این قرارگاه در قالب کشور نارنجی این تمرین تاکتیکی را برگزار کند.

این تمرین در محدوده جغرافیایی به وسعت بیش از 50 هزار کیلومتر مربع به مرکزیت منطقه پدافند هوایی تبریز به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول