اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران مطرح کرد

انسداد کامل مرزهای شرقی تا سال 92/ واگذاری برآورد تعداد مورد نیاز اتباع خارجه به استانداران

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا از انسداد کامل مرزهای شرقی کشور تا پایان سال 92 و واگذاری روند برآورد تعداد مورد نیاز اتباع خارجی برای کار در هر استان به استانداران خبر داد.

انسداد کامل مرزهای شرقی تا سال 92/ واگذاری برآورد تعداد مورد نیاز اتباع خارجه به استانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ناجا در باب ارتقای امنیت با اشاره به طرح انسداد مرزهای شرقی کشور، اظهار داشت: طرح انسداد مرزهای شرقی کشور که طی چند سال گذشته آغاز شده است، با پیشرفت نسبتاً خوبی رو به ‌رو شده است به نحوی که در مرزهای افغانستان امور در سطح قابل توجهی رو به تکمیل و اتمام است.

وی ادامه داد: در مرز پاکستان نیز کار انسداد در دستور کار قرار دارد که در این راستا به عنوان مثال در مناطقی همانند سراوان که در حد مرز بیش از 200 کیلومتر جاده دسترسی مناسب به مرز نداریم مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.

فرمانده‌ نیروی انتظامی‌ افزود: احداث راه‌ها و پاسگاه‌های مرزی و جابه‌جایی پاسگاه‌ها و ایست‌های بازرسی فاصله‌دار با مرز به آخرین نقطه‌های مرزی از دیگر تمهیدات مدنظر در طرح انسداد مرزهاست.

احمدی‌مقدم اظهار امیدواری کرد طرح انسداد مرزهای خشکی در شرق کشور تا پایان سال 92 به طور کامل تکمیل و به اتمام برسد.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی هر چه انسداد مرزهای خشکی رو به جلو حرکت می‌کند، قاچاقچیان در شرق مسیرهای خود را به سمت آب‌های دریای عمان و خلیج فارس با هدف استفاده از دریا برای انتقال محموله‌های خود سوق می‌دهند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: در همین راستا ناجا نیز با احساس ضرورت در این بخش طی سال‌های گذشته تقویت نیروی دریابانی را در دستور کار قرار داده است که باید گفت با توجه به چشم‌انداز موجود در حوزه دریابانی که ارتقا توان به دو برابر توان کنونی است، می‌توان گفت که طی دو سال آینده به این چشم‌انداز دست یافته می‌شود.

وی گفت: تکمیل، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی، تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی و حرکت به سوی هوشمندسازی از جمله مباحثی است که در تقویت نیروی دریابانی مدنظر است.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل عمده در مبحث اتباع خارجه این است که برخی از اتباع با وجود ورود قانونی به کشور، در موعد مقرر و قانونی از کشور خارج نشده و در کشور سکونت غیر قانونی می‌گیرند که این امر نیز مقابله با اتباع را مشکل کرده است.

به گفته وی، طبق تصمیمات اخذ شده از این پس برآورد میزان نیروی مورد نیاز خارجی به عهده استانداران گذاشته شده است تا از این طریق روند ورود قانونی اتباع نیز هدفمند و آسیبی به سیستم اشتغال کشور وارد نیاورد.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی افزود: طبق‌ آمار وزارت کشور در حال حاضر بیش از 2 میلیون تبعه بیگانه غیر مجاز در کشور حضور دارند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول