اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

تردد اتباع بیگانه تهدید کننده بهداشت و امنیت است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: فعالیت اداره‌کل اتباع و مهاجران خارجی استان با مراجعات روزانه اتباع بیگانه‌ای که دارد، تهدید کننده امنیت و بهداشت در سرافرازان است.

تردد اتباع بیگانه تهدید کننده بهداشت و امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن گل‌مشکی در جمع خبرنگاران با انتقاد از فعالیت اداره‌کل اتباع و مهاجران خارجی در این منطقه اظهار کرد: عمده مهاجران خارجی که اکثریت آنها هم افغانی هستند در مناطق 4، 5 و 6 سکونت دارند و باید مرکز رسیدگی و پاسخ‌گویی به این افراد هم در نزدیک محل سکونتشان باشد.

وی با اشاره به پی‌گیری‌های مستمر به منظور انتقال اداره‌کل اتباع از این منطقه، عنوان کرد: ما با فعالیت بخش اداری این اداره در منطقه 9 مشکلی نداریم اما ترددها در این منطقه مسائلی را به وجود آورده و حتی طرح عدم تردد این افراد در شورای بهداشت تصویب شده است.

وی تعداد اتباع بیگانه‌ای که روزانه در محدوده سرافرازان تردد می‌کنند را 6 تا 10 هزار نفر دانست و افزود: در حال حاضر در اطراف محدوده اداره اتباع، فضاهای اجتماعی در حال شکل‌گیری هستند که باید جانمایی جدید آن توسط استانداری خراسان‌رضوی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید محل جدید به گونه‌ای انتخاب شود که نزدیک محل سکونت اکثریت اتباع بیگانه باشد تا این افراد برای انجام امورات خود مجبور به ترددهای چند ساعته با هزینه‌های گزاف نشوند.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا بعد از قیمت‌گذاری برای زمین اداره‌کل اتباع معادل قیمت آن در منطقه دیگری که مدنظر خود آنها است زمین تهیه کنیم.

گل‌مشکی در ادامه سخنان خود به ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرداری مشهد تنها است و این ساخت و سازها در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های خدماتی، خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت بیش از 400 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه در 15 ماه گذشته، تصریح کرد: ادامه این روند سبب به وجود آمدن معضلات در آینده و به وجود آمدن آبکوه دیگری می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تنها متولی برخورد و پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز نیست و در این مسئله حاکمیتی است و کنترل آن همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

شهردار منطقه 9 مشهد با اشاره به زمین‌خواری در این منطقه، گفت: از آنجایی که در این منطقه زمین‌های رها شده زیاد است و مالکان زمین‌های بزرگ هم خودشان در این شهر حضور ندارند فرصتی را برای سوءاستفاده‌های افراد سودجو از زمین‌ها به وجود آورده است.

وی از شناسایی 18 مورد زمین‌خواری در این منطقه در یک سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بلوار صیادشیرازی، انتهای لادن، شهرک صابر، انتهای هاشمیه و سرافرازان 13 به ترتیب از محدوده‌‌هایی هستند که بیشترین زمین‌خواری را دارند.

به گفته وی فلس‌کشی‌ها، ایجاد فضای سبز، آسفالت و ... از اقداماتی است که برای جلوگیری از زمین‌خواری در زمین‌های رها شده انجام می‌شود.

گل‌مشکی در ارتباط با سالک نیز اظهار داشت: امسال با بارندگی‌ها صورت گرفته بحث سالک شیوع بیشتری پیدا کرد، اما آمار نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته تعداد مبتلایان نسبت به اول سال کاهش داشته است.

به گفته وی سم‌پاشی 2 هزار و 500 خانه، کف‌سازی و دیوارسازی تمام کانال‌های منطقه، ایجاد فضای سبز، جمع‌آوری خاک و نخاله و ... از اقداماتی است که برای پیش‌گیری از شیوع سالک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول