اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه گروه کاری پژوهش و آموزش فارس صورت گرفت

بررسی اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی فارس

خبرگزاری فارس: اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی فارس، در نخستین جلسه گروه کاری پژوهش و آموزش این استان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید آیت‌الله رزمجو مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری فارس بعد از ظهر امروز در این جلسه با بیان اینکه این اداره کل دو وظیفه آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی این استان و مدیریت پژوهش فارس را بر عهده دارد، اظهار داشت: 426 دوره آموزشی با حضور 16 هزار و 302 نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی و به میزان 143 هزار و 942 نفر ساعت، در سال 90 توسط اداره کل آموزش و پژوهش استانداری فارس برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است، افزود: بر اساس تاکید و حمایت مدیریت ارشد این استان، دوره‌های آموزشی برگزار شده به لحاظ کیفی دارای سطح بالایی بوده است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری فارس با اشاره به برگزاری مطلوب طرح فرهنگی سلمان در سطح مدیران این استان گفت: یکی از اولویت‌های ما در سال جاری تربیت مدیر است چراکه بر اساس بخشنامه اجرایی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، تمام کارشناسانی که در پست‌های مدیریتی استفاده می‌شوند، باید قبل از انتصاب، این دوره‌های آموزشی را بگذرانند.

رزمجو با اعلام اینکه در سال گذشته 93 طرح پژوهشی استان فارس با مبلغی حدود 18 میلیارد ریال پس از طرح در کمیته‌های تخصصی، کارگروه پژوهش، فنآوری و تحول اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان مصوب و به دستگاه‌ها ابلاغ شده، بیان کرد: این میزان طرح و اعتبار پژوهشی در مقایسه با سایر استان‌های کشور بی‌نظیر است.

رئیس گروه کاری پژوهش و آموزش استان فارس با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی در سال 91، شامل تملک دارایی و بودجه هزینه‌ای می‌شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی برای اینکه بتوانند این بودجه را جذب کنند باید از هم‌اکنون به صورت جدی، فعالیت‌های پژوهشی خود را شروع کنند چراکه میزان و کیفیت جذب بودجه پژوهشی، نشان‌دهنده شایستگی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند، اولویت‌های پژوهشی مربوطه را پس از تصویب و ابلاغ، بر روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود قرار دهند، تصریح کرد: طبق قانون 50 درصد از طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید به وسیله دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری فارس با تاکید بر تشکیل کمیته پژوهش با حضور محققان و اعضای هیئت علمی توسط تمام دستگاه‌های اجرایی این استان، خواستار آمادگی دستگاه‌ها برای شرکت فعال و موثر در جشنواره ملی علم تا عمل شد.

به گزارش فارس در این جلسه اولویت‌های پژوهشی پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی استان فارس مطرح و ادامه روند بررسی و تصویب آن‌ها، به جلسه آینده موکول شد.

انتهی پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول