اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

بی‌اطلاعی از قانون خسارت سیل‌های شهری را تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف قانونی شهرداری‌ها در رودخانه‌ها و مسیل‌ها گفت: بی‌اطلاعی از مقررات علت اصلی اقدامات غیراصولی و در نتیجه تشدید خسارات سیل در شهرها است.

بی‌اطلاعی از قانون خسارت سیل‌های شهری را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی، محمد محمدی افزود: براساس آخرین مقررات مصوب کشور باید این وظایف به کلیه شهرداران در خصوص وظایف آنها در ارتباط با رودخانه‌ها و مسیل‌های داخلی شهرها مجدداً ابلاغ شود تا ضمن آشنایی با وظایف قانونی خود از هرگونه اقدام غیرمنطقی خودداری کرده و با زندگی و جان و مال مردم معامله نکنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر 700 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان توسط این شرکت در قالب طرح‌های ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها مسیرگشایی و اصلاح مسیر انجام شده است.

محمدی افزود: یکی از وظایف اصلی این شرکت مطالعه و اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها است که به تناسب اعتبارات تخصیصی و براساس اولویت‌های تعیین شده طبق نظر فرمانداران شهرستان‌های استان به مورد اجرا درمی‌آید.

 وی، مطالعه و اجرای طرح‌های جامع و بلندمدت ساماندهی و کنترل سیل در رودخانه ارس، قزل‌اوزن، آجی‌چای و مطالعه و اجرای طرح‌های اضطراری و کوتاه بازگشایی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در سطح استان آذربایجان‌شرقی را مورد اشاره قرار داد.

 محمدی افزود: این اقدامات براساس مصوبات کارگروه سیل و مخاطرات رودخانه‌های استان و پس از انعکاس برنامه‌ها به ستاد مدیریت بحران استان و درخواست اعتبار توسط شرکت آب منطقه‌ای اجرا می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به استمرار این برنامه‌ها در سال‌جاری و سال‌های آینده گفت: فهرست طرح‌های اولویت‌دار ساماندهی رودخانه و مسیل‌های محدوده شهرستان تبریز توسط این شرکت به فرمانداری این شهرستان اعلام شده و در صورت تخصیص اعتبار به سرعت ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: براساس قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل، شهرداری‌ها ضمن هماهنگی با وزارت کشور مکلف هستند طرح‌های لازم را تهیه و پس از تصویب وزارت نیرو نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

محمدی گفت: براساس ماده 13 آیین‌نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها، انهار، مرداب و برکه‌های طبیعی مصوب 1379 هیئت وزیران، شهرداری‌ها همانند سایر دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و وابسته به دولت مکلف هستند قبل از هر اقدامی در رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صدور پروانه بستر و حریم را از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام کرده و طرح‌های خود را پس از کسب موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو به مورد اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول