اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار دشتک چالدران:

تگرگ و سیل به 1200 هکتار از اراضی چالدران خسارت زد

خبرگزاری فارس: بخشدار دشتک چالدران گفت: 1200 هکتار از اراضی کشاورزی چالدران در اثر بارش تگرگ و جاری‌شدن سیل خسارت دید.

تگرگ و سیل به 1200 هکتار از اراضی چالدران خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدمهدی ابراهیم‌زاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت راه‌های روستایی و اراضی کشاورزی این بخش نامناسب است و تخصیص فوری ماشین‌آلات سنگین برای لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی مسیرها ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش تگرگ و جاری‌شدن سیل به محصولات گندم، جو و علوفه‌ در وسعت یک‌هزار و 245 هکتار زمین کشاورزی در 12 روستا خسارت وارد شده است، افزود: تخریب چهار دهنه پل روستایی، آب‌گرفتگی 15 واحد مسکونی و تخریب 235 کیلومتر راه بین مزارع از خسارت‌های دیگر وارد شده به بخش دشتک چالدران است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به میزان خسارت وارد شده به این بخش گفت: 20 میلیارد ریال خسارت در اثر جاری‌شدن سیل به بخش دشتک چالدران وارد شده است.

وی ادامه داد: بارش تگرگ به مدت 20 دقیقه در این بخش ادامه داشت و خسارت زیادی به راه‌های بین مزارع، پل‌ها، واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی بخش آواجیق چالدران وارد کرد.

بخشدار دشتک چالدران خاطرنشان کرد: تامین امنیت و امدادرسانی به موقع به سیل‌زدگان باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقلام امدادی در انبارهای جمعیت هلال احمر چالدران موجود است و در صورت نیاز میان سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان از حوادث توزیع می‌شود.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با فراهم‌کردن تمهیدات لازم در راستای کاهش میزان خسارات وارده برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول